مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از تحصیل ۳۰ هزار دانش‌آموز اتباع از ۱۰۱ ملیت در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۶۶۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 27 September 2018

به گزارش تابناک قم،حمیدرضا شیخ‌الاسلام با بیان اینکه امروز مدارس ما باید به سمت ارزش‌یابی کاربردی رفته و بنیه علمی دانش‌آموزان خود را تقویت کنند، اظهار داشت: امید ما برای بالا بردن کیفیت آموزشی مدارس به فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان است که به صورت تخصصی آموزش داده شده و از نخبگان کشور هستند.

وی با انتقاد از توجه بیش‌ازاندازه دانش‌آموزان به رشته تجربی افزود: امروز توجه به رشته‌های آموزشی در کشور بر مبنای نیاز جامعه نیست اما در دانشگاه فرهنگیان سعی کردیم تا بر مبنای تأمین نیرو‌های انسانی در مقاطع و رشته‌های تحصیلی جذب داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه علم‌آموزی در مدارس باید به‌صورت یک فرایند باشد نه دفعی و موقتی تصریح کرد: امیدواریم که کنکور حذف شود زیرا برای مردم تنها خسارت‌های مالی و برای یک عده‌ای منافع میلیاردی به دنبال دارد.

شیخ‌الاسلام با تأکید بر اینکه جمع‌کردن دانش‌آموزان و معلمان ممتاز در مدارس خاص خیانت به آموزش و پرورش کشور است، ابراز کرد: دانش‌آموزان در سطوح مختلف آموزشی باید در کنار هم آموزش ببینند، تفکیک کردن دانش‌آموزان و معلمان ممتاز سبب پیشرفت کشورهای توسعه‌یافته نیست بلکه دلیل آن توجه به شیوه‌های آموزشی مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: 30 هزار دانش‌آموز اتباع از 101 ملیت در استان قم وجود دارند که مانند دانش‌آموزان ایرانی نباید هیچ مبلغی برای نام‌نویسی آن‌ها در مدارس گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه مدارس هیئت‌امنایی در قم با توجه به کمبود مدارس ایجادشده بودند افزود: در ناحیه‌های دو و سه قم مدارس هیئت‌امنایی ایجاد کردیم اما به دلیل نبود بضاعت مالی مناسب برخی از خانواده‌ها در این مناطق راه به جایی نبرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار