کد خبر: ۶۶۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 04 October 2018

تابناک / مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: استان گیلان با 12 درصد جمعیت سالمند، رتبه نخست کشور را دارد و میانگین نسبت جمعیت سالمند در کشور بیش از 9 درصد است.

محمدرضا پارسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بیش از 10 هزار سالمند در گیلان تحت پوشش بهزیستی هستند که اغلب بالای 60 سال هستند. 1500 سالمند نیز در 13 مراکز شبانه‌روزی و حدود 70 سالمند در 3 مرکز روزانه نگهداری می‌شوند.

وی، ارائه خدمات پزشکی، توانبخشی، روانشناسی، پرستاری و ... را از جمله خدماتی عنوان کرد که در مراکز روزانه به سالمندان ارائه می شود.

پارسی با بیان اینکه در مراکز نگهداری سالمندان به ازای هر نفر 640 هزار تومان در ماه یارانه پرداخت می‌شود، تصریح کرد: خانواده نیز بابت نگهداری سالمندان خود در مراکز باید 400 تومان در ماه پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه تعداد سالمندان زن بیشتر از مردان است، خاطرنشان کرد: بهزیستی به سالمندانی که زمین گیر و خانه نشین شده‌اند، خدمات مراقبتی و توانبخشی در منزل ارائه می کند.

مدیرکل بهزیستی گیلان به ویزیت سالمندان که در منزل نگهداری می شوند، اشاره کرد و افزود: ۳۵۰ سالمند نیز از طریق ویزیت در منزل در گیلان تحت پوشش هستند.

پارسی با بیان اینکه هیچ سالمند پشت نوبتی نداریم خاطرنشان کرد: افزایش امید به زندگی، کاهش موالید، افزایش مهاجرت از جمله دلایل افزایش سالمندی است. توجه به نیازهای بهداشتی و درمانی سالمندان دارای اولویت است و با افزایش امکانات زندگی برای سالمندان، امید به زندگی در سالمندان افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار