جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا عنوان کرد:
جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در این ایام در خصوص مواردی که از افراد در مرزها مواد مخدر کشف می شود، به دلیل آنکه این افراد بیشتر حالت مصرف کننده دارند با هماهنگی دستگاه‌های قضایی بعضا اعمال جریمه می شود و بعضی‌ها که ضرورت داشته باشند تشکیل پرونده و به محاکم قضایی ارجاع داده می شوند. همچنین در برخی موارد با راهنمایی و ارشاد زمینه ای ایجاد کردیم تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.
کد خبر: ۶۷۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 25 October 2018

مرتضی میرزایی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همانگونه که مشاهده می شود نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تمام توان، قوا و امکانات در مرزهای مجاز خروجی کشور مستقر شده تا زوار به راحتی بتوانند بدون کوچکترین دغدغه و مشکل به سمت کربلای معلا تردد کنند.

وی ادامه داد: ما نیز به عنوان پلیس مبارزه مواد مخدر در کنار سایر نیروهای نظامی و انتظامی در سه نقطه مرزی کشور مستقر شده ایم تا زمینه آسایش و راحتی زوار را با همکاری همدیگر ایجاد کنیم.

میرزایی با بیان اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر با استقرار در مرزهای خروجی با پیشگیری، راهنمایی و آگاهی رسانی به زائرین در حال انجام وظیفه است، تصریح کرد: با توجه به اینکه قوانین عراق با کشور ما متفاوت و سخت گیرانه است، این آگاهی را به زوار می دهیم که افرادی که موادی را به دلیل عدم آگاهی و ندانستن با خود حمل می کنند و به کشور عراق می برند و در آنجا کشف می شود، گرفتار نشوند.

وی افزود: همه تلاش ما به عنوان پلیس مبارزه با مواد مخدر این است که افرادی که برای زیارت به کشور عراق سفر می کنند، در آن طرف مرز دچار مشکل نشوند. همچنین در حال تلاش هستیم تا به آبروی زوار عبدالله الحسین(ع) خدشه ای وارد نشود.

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از حضور نیروهای این یگان در مرزهای سه گانه خبر داد و خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با کلیه امکانات فنی، سگ های موادیاب، افراد با تجربه و چهره زن در مرزهای سه گانه کشور مستقر شده اند تا چنانچه افرادی احیانا بخواهند با خطایی به این کار عظیم و خوب خدشه ایی وارد کنند، جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: با همکاری سایر نیروهای نظامی در مرزبانی و سایر قسمت های ناجا این امکان فراهم شده تا زوار با آرامش، آسایش و روان در مرز شلمچه تردد کنند.

میرزایی گفت: در این ایام در خصوص مواردی که از افراد در مرزها مواد مخدر کشف می شود، به دلیل آنکه این افراد بیشتر حالت مصرف کننده دارند با هماهنگی دستگاه‌های قضایی بعضا اعمال جریمه می شود و بعضی‌ها که ضرورت داشته باشند تشکیل پرونده و به محاکم قضایی ارجاع داده می شوند. همچنین در برخی موارد با راهنمایی و ارشاد زمینه ای ایجاد کردیم تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید. در هر صورت با هماهنگی مقام قضایی مواردی که بوده و ناجا کشف کرده و برخورد مناسب و قانونی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: برخی داروهایی که ما به عنوان قرص در کشور داریم، شاید دارو باشند اما در کشور عراق به عنوان مواد مخدر و ممنوعه تلقی می شود. در این موارد با راهنمایی و ارشاد زمینه ای فراهم می کنیم تا این ها را نیز با خود حمل نکرده و به آن طرف مرز نبرند.

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به برقراری امنیت در آن سوی مرز توسط کشور عراق اشاره و خاطرنشان کرد: در آن طرف مرز برقراری امنیت با کشور مقابل است و مرزبان کشور عراق این تعهد را داده که برای زوار کشور ما در آن طرف مرزها امنیت را برقرار کند. خوشبختانه تاکنون هیچ گونه مورد ناامنی برای زوار ما در آن طرف مرز گزارش نشده است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار