شهرداری ورامین برای حل مشکلات ترافیکی از ابتدای سال با تغییر مسیر برخی از خیابان‌ها و بازگشایی معابر اقدام مثبتی برای کاهش ترافیک کرده است و طرح‌های احداث پایانه مسافربری و اجرای طرح تاکسی‌های چرخشی در دستور کار مسئولان شهری قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴ 22 February 2015

به گزارش تسنیم شهرستان ورامین با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر  دارای بافت سنتی و قدیمی است که وجود خیابان های کم عرض و اشکالات مهندسی در ساخت معابر  موجب ترافیک سنگین در مناطق مرکزی و پر جمعیت شهرستان می شود.
در این میان  شهرداری ورامین برای حل مشکلات ترافیکی از ابتدای سال با تغییر مسیر برخی از خیابان ها و بازگشایی معابر، اقدام مثبتی برای کاهش ترافیک کرده است اما طرح های دیگر شهرداری و شورای شهر برای تسهیل در رفت و آمد مردم نیز در حال بررسی  است.
محسن رضایی رئیس شورای شهر ورامین در رابطه با این موضوع اظهار داشت: شورای شهر و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ورامین به منظور تسهیل در عبور و مرور وسائل نقلیه، پیشنهاد برعکس شدن خیابان شهدا، پانزده خرداد را در دستور کار قرار داده اند تا بعد از سال ها ترافیک مرکز شهر ورامین کاسته شود.
وی تاکید کرد: بر اساس این طرح خودرو های عبوری از ورودی شهر یعنی میدان امام حسین(ع) تا خروجی شهر یعنی میدان رازی را به صورت مستقیم طی می کنند وخیابان مسجد جامع، طالقانی و خیابان شهید بهشتی نیز برای مسیر های خروجی و کاهش ترافیک نیز برعکس می شود.
اکرم تاجیک عضو شورای شهر ورامین نیز اظهار کرد: شهرستان ورامین داری بافت سنتی و قدیمی می باشد و همین امر موجب ایجاد ترافیک در ساعات شلوغ و اتلاف وقت مردم شده است.
وی افزود: اکثر خیابان های شهر ورامین در مناطق مرکزی یکطرفه است که تعریض  این معابر هزینه های زیادی را می طلبد لذا در مرحله اول  تغییر مسیرها و بازگشایی معابر در دستور کار شهرداری ورامین و شورای شهر قرار دارد تا از بار ترافیک شهر ورامین کاسته شود.
عضو شورای شهر ورامین درباره کمبود تاکسی  و مسیرهای ارتباطی درون شهری اظهار کرد: متاسفانه تجمع ده ها تاکسی خطی در میدان مرکزی ورامین سبب ایجاد ترافیک مضاعف شده و به دلیل نبود فضای مناسب برای ایستگاه تاکسی ها مردم و رانندگان تاکسی نیز دچار درد سر شده اند.
وی افزود: توقف بیش از حد تاکسی ها در ایستگاه های مربوط به کارخانه قند و بیمارستان شهید مفتح عملامحدوده اصلی شهر یعنی میدان امام(ره) ورامین را در انحصار تاکسی ها قرار داده و امکان تردد و یا توقف سایر خودروها را به آنان نمی دهد.
تاجیک تصریح کرد: در حال حاضر تاکسی های خطی در مسیر معین  با ایستادن در ایستگاه های خاص منتظر مسافر می مانند تا شهروندان را جابجا کنند لذا معاونت حمل و نقل شهرداری و  شورای شهر، اجرای طرح تاکسی های چرخشی که در اکثر شهرهای کشور مورد استفاده قرار می گیرد را برای حل بخشی از مشکلات مطرح کرده است.
وی  بر تشکیل خطوط جدید تاکسی در ورامین تاکید کرد و افزود: شورای ترافیک و معاونت در راستای افزایش خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات حمل و نقل در حال بررسی احداث چند خط تاکسی جدید است.
عضو شورای شهر ورامین به احداث پایانه مسافربری توسط شهرداری ورامین اشاره کرد و افزود: احداث پایانه های مسافربری  شهری در ورودی و خروجی شهر ورامین  توسط شورای شهر و معاونت حمل و نقل شهرداری در حال مطالعه و بررسی  است و این اقدام در راستای ساماندهی و افزایش درآمد رانندگان تاکسی و در نهایت رضایتمندی مردم صورت می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار