استاندار مازندران با صدور پیامی ارتحال آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.
کد خبر: ۶۹۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳ 26 December 2018

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در این پیام نوشت : در گذشت حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی از مجتهدین والامقام و مولف ده‌ها کتب فقهی ، ضایعه‌ای برای مرجعیت شیعه است.
وی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله شاهرودی به مقام معظم رهبری، مرجعیت شیعه، خانواده محترم رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مردم ایران اسلامی و مازندرانی های قدرشناس ، افزود: ایشان در عرصه های مختلف نظام همه عمر پر برکت خود را در مسیر رضایت خداوند سپری کرد و سرمنشاء خدمات بسیاری بود.
استاندار مازندران در پایان پیامش نوشت: از خداوند منان خواستارم به همه علاقه مندان و وابستگان معظم له در برابر این ضایعه بزرگ، صبر و شکیبایی و اجر جزیل عنایت فرموده و روح بلند این عزیز فقید رابااولیاء الله محشور گرداند.
آیت الله هاشمی شاهرودی دوشنبه شب پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.
وی در سال‌ 1327 هجری شمسی در شهر نجف‌ اشرف در خانواده‌‌ای مذهبی چشم‌ به‌ جهان‌ گشود و از سال 1373 در دوره های سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم عضو شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود.
آیت الله هاشمی شاهرودی بین سال های 1378 تا 1388 نیز ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشت و در دوره های سوم، چهارم و پنجم عضو مجلس خبرگان رهبری بود.
وی از مرداد ماه سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه و از 23 مرداد سال 1396 هم ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران را پس از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی بر عهده داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار