مدیرکل استاندارد همدان یاداوری کرد: ۱۷ آزمایشگاه سنجش در حوزه‌های گوناگون و سه کارشناس استاندارد و یک شرکت تخصصی با پنج نیرو کار نظارت، ارزیابی و سنجش کالا از شبکه توزیع را به عهده دارند. 
کد خبر: ۶۹۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲ 30 December 2018
محمد مددی گفت: در راستای حمایت از مصرف کنندگان از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۴۰۰ بازرسی از شبکه توزیع سراسر استان انجام شده و با نمونه‌های غیر استاندارد برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش ایرنا، مددی اظهار داشت: سازمان استاندارد افزون بر نظارت بر واحد‌های تولیدی مشمول استاندارد اجباری، شبکه عرضه و توزیع کالا را نیز رصد می‌کند.

وی اضافه کرد: به تناسب واحد‌های صنفی و جمعیت در هر شهرستان، بازرسی‌های فوق صورت گرفته و از شبکه توزیع نمونه برداری شده است.

مددی گفت: در جریان بازرسی‌های صورت گرفته از کالا‌های کم کیفیت، بی کیفیت و مشکوک، ۲۵۰ نمونه با هزینه سازمان استاندارد خریداری و به آزمایشگاه‌های سنجش و ارزیابی ارسال شد. 

مدیرکل استاندارد همدان با اشاره به اهمیت حقوق مصرف کنندگان افزود: بیشتر نمونه‌های خریداری شده از کالا‌های اولویت دار و ساخته شده در واحد‌های تولیدی خارج از استان هستند. 

وی یاداوری کرد: ۱۷ آزمایشگاه سنجش در حوزه‌های گوناگون و سه کارشناس استاندارد و یک شرکت تخصصی با پنج نیرو کار نظارت، ارزیابی و سنجش کالا از شبکه توزیع را به عهده دارند. 

مددی گفت: پس از اعلام نتایج آزمون، واحد‌های تولیدکننده کالا‌هایی که با استاندارد‌های ملی مطابقت نداشته باشند، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و اعمال قانون می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار