امروز قیمت هر اونس طلا با ۰.۲۳ درصد افت به ۱۳۲۳ دلار و ۸۴ سنت رسید.
کد خبر: ۷۱۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 19 February 2019
قیمت جهانی طلا امروز 1397/11/30 | افت قیمت طلا پس از ثبت رکورد 10ماهه

به گزارش «تابناک تهران»؛ به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار تغییر اندکی داشته و بازارها در انتظار مشخص شدن تکلیف مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین هستند، قیمت طلا امروز در نزدیکی بالاترین رقم های 10 ماه اخیر در نوسان بود. قیمت پالادیوم هم به دلیل نگرانی از کاهش عرضه همچنان قیمت هایی بی سابقه را شاهد است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم 10 ماه اخیر یعنی 1327 دلار و 64 سنت، امروز قیمت هر اونس طلا با 0.23درصد افت به 1323 دلار و 84 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز 0.36 درصد رشد داشت و به 1326 دلار و 80 سنت رسید.

قیمت فلز پالادیوم به دلیل تداوم کمبود عرضه به رقم بی سابقه 1459 دلار در هر اونس رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با تغییری اندک به رقم 96.784 رسید. بازارهای مالی امریکا روز دوشنبه به دلیل روز روسای جمهور تعطیل بود.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی روز سه شنبه تحت تاثیر امیدواری ها به مذاکرات تجاری آمریکا و چین و همچنین احتمال اتخاذ سیاست های محرک اقتصادی از سوی بانک های مرکزی جهان در نزدیکی بالاترین رقم های 4 ماه اخیر در نوسان بود.

آمریکا و چین قرار است این هفته در واشنگتن مذاکرات تجاری را ادامه دهند. ترامپ گفته، ممکن است موعد اول مارس را برای رسیدن به توافق تمدید کند. هر دو طرف گزارش داده اند که در مذاکرات هفته گذشته در پکن پیشرفت هایی به دست آمده است.

در آستانه دومین دیدار میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبران آمریکا و کره شمالی که قرار است اواخر ماه فوریه در ویتنام برگزار شود، آمریکا مانع تلاش های سازمان ملل برای تقویت هوانوردی غیرنظامی در کره شمالی شده تا همچنان فشارها بر این کشور را حفظ کند.

 

رده: اخبار تهران

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار