انگیزه های عجیب برای سرقت های خاص
سرقت به خاطر هدیه ولنتاین، حفر چاله برای سرقت احشام، مشروبات حاوی طلا و حمل مواد مخدر بخشی از جرایم 687 متهم بازداشت شده در بیست و دومین طرح پلیس پیشگیری پایتخت است.
کد خبر: ۷۱۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 20 February 2019

سارق

به گزارش «تابناک تهران»؛ طرح رعد برای بیست و دومین بار در پایتخت اجرا شد و صدها متهم دستگیر و 24 باند سرقت نیز متلاشی شد. سردار حسین رحیمی  فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای 290 حکم قضایی در این مرحله از طرح و کشف 12 هزار و 616 قلم اموال سرقتی خبر داد.وی با اشاره به تشکیل 851 پرونده برای سارقان گفت: ارزش اموال سرقتی کشف شده در این مرحله از طرح 10 میلیارد تومان است.به گفته وی 345 نفر از سارقان دستگیر شده سابقه‌دار هستند و 342 نفر از آنها برای نخستین بار اقدام به سرقت کرده‌اند. فرمانده انتظامی پایتخت ادامه داد: در این طرح مأموران موفق به کشف 5 قبضه سلاح جنگی و 46 قبضه سلاح سرد، کشف 50 هزار انواع مواد محترقه شده و 12 نفر در ارتباط با حمل سلاح بازداشت شدند.


ولنتاین دردسرساز


20 سال سن دارد و تحصیلاتش ابتدایی است. می‌خواست برای هدیه ولنتاین نامزدش سرقت کند.

چگونه دستگیر شدی؟ولنتاین بود و باید برای نامزدم کادو می‌خریدم. داشتم می‌رفتم خانه که متوجه شدم در یک خانه باز است چشمم به یک جفت کتانی سفید دخترانه افتاد. خیلی نو بود. به نظرم بهترین هدیه برای نامزدم بود، رفتم داخل خانه تا آن را بردارم اما به محض اینکه وارد خانه شدم صاحبخانه مرا دید و از ترس به داخل حمام‌شان پناه بردم. او هم به پلیس زنگ زد و بعد از چند دقیقه هم بازداشت شدم.

شغلت چیست؟در بنگاه املاک پدر نامزدم کار می‌کنم. 20 درصد از کمیسیون سهم من است. اگر اوضاع بازار خوب باشد گاهی اوقات حقوقم به 2 میلیون تومان هم می‌رسد اما الآن 100 هزار تومان هم به زور می‌گیرم.

چرا سرقت کردی؟سالگرد نامزدی ما چند وقت قبل بود 10 میلیون تومان برایش طلا خریدم، دیگر پول نداشتم کادوی ولنتاین بخرم. به همین خاطر برای اینکه جلوی خانواده همسرم شرمنده نشوم سرقت کردم اما حالا آبرویم رفت.

 

بزی که سارقان را لو داد

 

کارشان سرقت احشام است آن هم به شگردی خاص و کاملاً حرفه ای. اعضای این باند با حفر چاه گوسفند سرقت می‌کردند و اگر بز پیشرو را در یکی از سرقت‌ها با خود نبرده بودند هرگز دستشان رو نمی‌شد.
شگرد سرقت‌تان چگونه بود؟در مسیر گله‌ها چاله می‌کندیم، چاله‌ای که جای دو نفر باشد. بعد یکی از ما داخل چاله به کمین می‌نشست و زمانی که گوسفندان در حال عبور بودند پای یکی از آنها را می‌گرفتیم و به داخل چاله می‌کشاندیم. بعد هم دست و پای گوسفندان را می‌بستیم و وقتی گله می‌رفت ما از چاله بیرون می‌آمدیم و گوسفند را سوار خودرو کرده و از آنجا فرار می‌کردیم.
ایده‌اش چطور به ذهنتان رسید؟یک بار داشتیم از آن اطراف رد می‌شدیم که صدای گوسفندی را شنیدیم. گوسفندی داخل چاله افتاده بود و چوپان بدون توجه به او آنجا را ترک کرده بود. همین موضوع باعث شد تا ایده سرقت را از آن الگوبرداری کنیم.

چه شد که دستگیر شدید؟ از شانس بد در یکی از سرقت‌ها بز پیشروی گله را سرقت کردیم. نبود بز باعث شد تا صاحب گله بفهمد که بزش به سرقت رفته و موضوع را به پلیس اطلاع دهد. پلیس هم چاله‌هایی را که ما کنده بودیم  شناسایی کرد و یک هفته طرح کمین گذاشت. ما هم غافل از اینکه پلیس در کمین ماست آخرین سرقت را با خیال راحت انجام دادیم و وقتی برمی گشتیم ماشین پلیس چراغ‌هایش را روشن کرد و دستگیر شدیم. من سارق نیستم کارگاه پارچه‌بافی داشتم و با ارمنستان و روسیه معامله می‌کردم اما پولم را ندادند و ورشکست شدم. همسرم هم از من طلاق گرفت و الآن در امریکا زندگی می‌کند.

 

سارق گوشی


57 سال دارد . زمانی با گدایی زندگی‌اش را می‌گذراند اما وقتی درآمدش کم شد و همین مسأله باعث شد تا به فکر سرقت بیفتد.

به چه اتهامی دستگیر شدی؟شانس ندارم؛ اولین باری که رفتم سرقت دستم رو شد. سه تا گوشی از کیف خانم‌ها زدم و آنها متوجه نشدند اما در چهارمین سرقتم همین که دستم را داخل کیف خانم جوانی کردم او متوجه شد و دستم را گرفت.

چرا این کار را انجام دادی؟ آن هم در این سن و سال؟شوهرم 20 سالی است که فوت کرده و با کار کردن در خانه‌های مردم و گدایی زندگی‌ام را می‌گذراندم، اما مدتی است که مریض شده‌ام و از طرفی چون وضع مالی مردم بد شده کمتر کمک می‌کنند برای همین تصمیم گرفتم سرقت کنم. سه تا گوشی اول را که دزدیدم مشکلی نبود اما چهارمی دستم را رو کرد.

 

مشروب با تکه‌های طلا

 

مأموران پلیس کلانتری دولت آباد، در تحقیقات خود پی بردند که تاجر پارچه‌ای در میهمانی هایش اقدام به سرو مشروبات الکلی با طلا می‌کند.در ادامه تحقیقات مأموران وارد خانه تاجر 42 ساله شده و 100 بطری مشروبات الکلی را که داخل آنها تکه‌های طلا بود  کشف کردند. تاجر جوان برای پذیرایی از میهمان هایش این مشروبات را از کشورهای خارجی به صورت قاچاق وارد کرده بود.

 

توت فرنگی با طعم تریاک

 

مأموران کلانتری 152 خانی آباد نیز چند روز قبل به مرد جوانی در رابطه با قاچاق مواد مخدر مشکوک شدند. پلیس او را تحت مراقبت نا محسوس قرار داد و مشخص شد که یک محموله 5 کیلویی تریاک از جیرفت به تهران در راه است که متعلق به این  سوداگر مرگ است. مأموران بلافاصله به کمین نشسته و زمانی که قاچاقچی جوان قصد تحویل بار را داشت او را دستگیر کردند. در بازرسی از خودرو 5 کیلو تریاک که داخل 300 کیلو توت فرنگی جاسازی شده بود کشف شد. راننده که از این ماجرا بی‌خبر بود در تحقیقات مدعی شد که برای حمل این بار 500 هزار تومان گرفته است. قاچاقچی بازداشت شد و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

 

رده: اخبار تهران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار