مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: در راستای اجرای کامل طرح احیا و تعادل بخشی آب زیرزمینی در دشت‌های استان، شاهد افزایش ۳ متری سطح آب دشت مهران بودیم.
کد خبر: ۷۶۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 01 August 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛علی پوراحمد اظهار داشت: با اجرای کامل طرح احیا و تعادل بخشی آب زیرزمینی در دشت‌های استان، هیدروگراف آبخوان دشت مهران به میزان سه متر افزایش تراز داشته است.

وی افزود: هدف از اجرای طرح تعادل بخشی احیای کمی و کیفی آبخوان‌هایی است که به دلایلی از جمله اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی و خشک سالی‌های مکرر سنوات گذشته دچار افت سطح تراز ایستابی شده‌اند و با ادامه روند گذشته قطعا این منبع مهم و استراتژیک از بین خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام بیان داشت: با اقداماتی از جمله کنترل و جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز و اضافه برداشت و جلوگیری از کشت‌های پر آب و همچنین اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی ضمن توقف افت سنواتی سطح آب زیرزمینی جریان برعکس و خیز آب را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر به واسطه خشکسالی و کمبود بارش‌ها در سطح استان، سطح آب‌های زیرزمینی دشت‌های استان از جمله مهران ۱۵ متر کاهش یافته است.

به گفته پوراحمد، استان ایلام دارای ۱۳ منبع آب زیرزمینی است که سه سفره در شهرستان های مهران و دهلران در وضعیت برداشت آب ممنوع قرار دارند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار