فریدالدین حجت‌الاسلامی اظهار داشت: در حال حاضر امید به زندگی در استان همدان، در مردان نزدیک به ۷۲ سال و در زنان حدود ۷۶ سال است، که باید برای بهبود کیفیت زندگی آن‌ها تلاش کنیم.
کد خبر: ۷۸۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 24 September 2019
معاون توانبخشی بهزیستی همدان گفت: استقبال خانواده‌های این استان برای استفاده از مراکز شبانه‌روزی نگهداری سالمند پایین است؛ چرا که هنوز احترام به بزرگ‌تر‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خانواده‌ها ترجیح می‌دهند خودشان از افراد سالمند نگهداری کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلامی در بازدید خبرنگاران از مرکز آموزشی، توانبخشی روزانه سالمندان حامیان مهر افزود: بر اساس آخرین آمار منتشر شده، نزدیک به ۱۰.۸ درصد از جمعیت این استان را سالمندان بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند که این میزان ۱.۳ درصد، از میانگین کشوری بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه ۹.۵ درصد از جمعیت کشور سالمند هستند، افزود: نزدیک به ۱۹۰ هزار تن، جمعیت سالمند در استان زندگی می‌کنند، که در راستای ایجاد نشاط برای آن‌ها برنامه‌هایی زیر نظر بهزیستی همدان طراحی شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر امید به زندگی در استان همدان، در مردان نزدیک به ۷۲ سال و در زنان حدود ۷۶ سال است، که باید برای بهبود کیفیت زندگی آن‌ها تلاش کنیم.

حجت‌الاسلامی با اشاره به اینکه تویسرکان با ۱۱.۸ درصد سالمند آمار بالایی در سطح کشور دارد، اضافه کرد: تعداد موالید استان در سال‌های اخیر کاهش یافته که همین میانگین سن جمعیت را، افزایش داده است.

معاون توانبخشی بهزیستی همدان ادامه داد: سه مرکز شبانه روزی نگهداری از افراد سالمند در همدان ایجاد شده است که در مجموع نزدیک به ۳۵۰ سالمند در آن‌ها نگهداری می‌شوند. 

وی افزود: ۲ مرکز روزانه حبیب ابن مظاهر و حامیان مهر نیز در مجموع به ۱۸۰ تن از سالمندان همدان خدمات ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلامی اظهار داشت: تاکنون برای نزدیک به هفت هزار سالمند معلول در استان پرونده تشکیل شده است و از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های توانمندسازی سالمندان از ۲ سال پیش در همدان آغاز شده است، عنوان کرد: تلاش کردیم تا همه سالمندان از خدمات بهزیستی بهره‌مند شوند و افرادی که از لحاظ اقتصادی توانایی ندارند را به صورت رایگان زیر پوشش خود قرار می‌دهیم.

بر اساس آمار منتشر شده، نزدیک به یک سوم جمعیت همدان به صورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار