مدیر کل میراث فرهنگی ایلام:
مدیر کل میراث فرهنگی ایلام گفت: عرصه و حریم ۲۷ ‌اثر تاریخی در استان ایلام تاکنون تعیین شده است.
کد خبر: ۷۸۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 28 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده با بیان اینکه درمجموع، عرصه و حریم ۲۷ ‌اثر تاریخی در این استان تعیین شده، اضافه کرد: حریم این آثار تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث‌فرهنگی است و براساس قانون هر گونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه عرصه و حریم آثار تاریخی با توجه به درجه اهمیت اثر و براساس کاوش و گمانه‌زنی گستره آثار تعیین می‌شود، یادآور شد: عرصه و حریم مصوب آثار پس از ابلاغ وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  به استاندار ایلام، ازسوی استاندار به دستگاه‌های خدمات‌رسان استان ابلاغ می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام تأکید کرد: بر این اساس، تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف‌اند برای حفظ حریم آثار تاریخی، پیش از هر گونه ساخت‌وساز در مجاورت این آثار، هماهنگی لازم را با این اداره‌کل انجام دهند.

وی افزود: : عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر ملی، فرهنگی، تاریخی امامزاده سید ابراهیم واقع در شهرستان دهلران ، روستای بردی که در فهرست آثار ملی به‌ثبت رسیده  است توسط اداره‌ کل میراث‌فرهنگی استان شناسایی و تعیین شد که مورد تأیید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفت./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار