«دهه کرامت» شامل عکس های از حرم علوی در همدان افتتاح شد.
کد خبر: ۷۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ 18 August 2015
«دهه کرامت» شامل عکس های از حرم علوی در همدان افتتاح شد.

به گزارش مهر؛معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در آیین افتتاح نمایشگاه «دهه کرامت» اظهار داشت: این نمایشگاه از طرف شورای فرهنگ عمومی برگزار شده است.

مجید فروتن با بیان اینکه این نمایشگاه شامل ۲۶ تابلو از مرقد حضرت علی (ع) است، بیان کرد: همزمان با دهه کرامت این نمایشگاه در مجتمع شهید آوینی همدان افتتاح شد تا با زبان هنر و عکس جاذبه های معارف اسلامی را به دید مردم برسانیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به قرار رگفتن در دهه کرامت این نمایشگاه تاثیر خود را دارد و مخاطبین بسیاری برای بازدید از این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

فروتن بیان داشت: جشنواره دوبیتی ها با محوریت امام رضا (ع) نیز در همدان برگزار و به ۱۶ نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز در این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این نمایشگاه یکی از بهترین عرصه های فرهنگ و هنر است، اظهار کرد: این عکس ها نشان می دهد که با ابزار هنری می توان بهترین القا مفاهیم دینی را داشت.

حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم با اشاره به اینکه افتتاح این نمایشگاه با سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه (ع) همزمان شده است، بیان کرد: یکی از هنرهای قدیمی معماری اسلامی است که اماکن متبرکه و زیارتگاه ها از معمای اسلامی بهره برده اند.

وی با اشاره به اینکه معماری اسلامی امروزه به دلایل مختلف رنگ باخته است، افزود: هنر اسلامی با عقاید اسلامی و فطرت انسان ها عجین شده و در ساخت و ساز تکایا باید از این هنر استفاده کرد.

نمایشگاه «دهه کرامت» ماحصل تلاش هنرمندانه «محمد خوشرو» است که شش سال قبل از بارگاه حرم علوی عکس برداری و درسال ١٣٩٠ در قالب كتاب «سجده صاحبنظران» به زیور طبع آراسته شد و اكنون با ارائه تصاویرى تازه و دیده نشده در معرض تماشاى مردم سراسر ایران قرار مى گیرد.

استان همدان به عنوان چهارمین استان در کشور امروز به مدت پنج روز و تا ۲۹ مرداد ماه سال جاری میزبان عکس هایی از حرم مطهر و نورانی حضرت علی (ع) است.

نمایشگاه عکس حرم علوی از سوم مرداد به ابتكار دبیرخانه شوراى فرهنگ عمومى كشور محقق شده و تا ٢٠ اسفند ١٣٩٤ در ٣٠ استان كشور به نمایش عمومى درمى‌آید و همه عکس‌هاى این مجموعه از گنجینه هنرى موسسه توسعه ایرانیان است و نمایشگاه جنبه فروش ندارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار