مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: در زمینه استخدام‌های دولتی، سازمان‌ها از قانون استخدام معلولان سر زده و برخوردهای آنها با این قشر معقولانه و قانونی نیست.
کد خبر: ۷۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 20 August 2015
مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: در زمینه استخدام‌های دولتی، سازمان‌ها از قانون استخدام معلولان سر زده و برخوردهای آنها با این قشر معقولانه و قانونی نیست.                             

به گزارش فارس؛اکبر سوری با اشاره به سفر ریاست جمهوری و اولویت‌هایی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بهزیستی، این سازمان بیشتر نیاز به حمایت‌های مردمی و دولتی دارد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های غلط، غیراصولی و احساساتی نمی‌تواند در ارتقای کیفیت زندگی مردم تأثیرگذار باشد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: مباحث فرهنگی در اجتماعی امروز مغفول‌مانده و فرهنگ غالب و اصیل اسلامی و قرآنی باید در جامعه ما فرهنگ‌سازی شود.

وی با تأکید بر اینکه توجه به اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه از جمله معیارهای سنجش جامعه متمدن دنیا است، یادآور شد: این مسئله در احادیث و سیره انبیاء به وضوح توضیح داده شده است.

سوری ادامه داد: اگر حساسیت مردم و دولت در زمینه‌های فرهنگی و بنیه‌های اجتماعی کشور متمرکز شود، آسیب‌های نوپدید اجتماعی، پیشگیری و کاهش سریع داشته و نسل‌های آینده را بیمه می‌کند.

وی اضافه کرد: پروژه‌های فرهنگی باید اجتماع‌محور شده و توجهات سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان ایران اسلامی به این سمت و سو گسیل یابد زیرا در غیر این صورت ایران اسلامی با توجه به هجمه‌های فرهنگی در آینده‌ای نه چندان دور دچار مشکلات عدیده و آسیب‌های جبران‌ناپذیر خواهد شد.

وی بیان کرد: از دیدگاه سازمان بهزیستی توجه به رفاه و برنامه‌های فرهنگی از جمله کارهایی است که دولت‌ها برای مصونیت از انحرافات و طی صراط مستقیم باید در نظر بگیرند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه سه درصد استخدام‌های دولتی باید به معلولان اختصاص یابد، افزود: در زمینه استخدام‌های دولتی متاسفانه سایر سازمان‌ها از این قانون سر باز زده و برخوردهای برخی از سازمان‌ها با این قشر معقولانه و قانونی نیست.

وی در پایان با بیان اینکه توجه به استخدامی‌ها در سازمان بهزیستی از قشر معلول بهتر شده است، گفت: در سازمان بهزیستی بیش از 6 درصد استخدامی‌ها از معلولان هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار