رییس پلیس راهور استان فارس گفت: برای جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا،طرح تردد زوج و فرد خودروها از جمعه بیست و سوم اسفند ۹۸ در شیراز آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۳۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳ 12 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سرهنگ مصطفی عباسی افزود: در پی تصمیم مقامات استان فارس برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و کاهش تردد در سطح شهر شیراز، از فردا جمعه ۲۳ اسفند ۹۸ طرح تردد خودروها به صورت زوج و فرد تا اطلاع ثانوی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: خودروهایی که عدد سه رقمی پلاک آنها فرد باشد مثلا ۱۲۳ قادر به تردد در روزهای فرد شامل یکشنبه،سه‌شنبه ،پنجشنبه و جمعه در سطح شیراز هستند.

عباسی اضافه کرد: خودروهایی که عدد سه رقمی پلاک آنها عددی زوج باشد مثلا ۱۲۴ قادر به تردد در روزهای زوج هفته شامل شنبه،دوشنبه و چهارشنبه در سطح این کلانشهر هستند.

معیار خواندن پلاک خودرو، از چپ به راست است که آخرین رقم پلاک یعنی رقم آخر بخش سه رقمی پلاک، مبنای زوج بودن یا فرد بودن پلاک خودرو است.
به طور مثال اگر پلاک خودرو را که به صورت 345 ق 44 باشد از چپ به راست بخوانیم، آخرین رقم آن 5 و این پلاک، فرد محسوب میشود. اگر مثلا به صورت 358 ص 91 باشد این پلاک رقم از چپ به راست رقم آخرش 8 شده و زوج به شمار می رود.
رییس پلیس راهور استان فارس بیان کرد: پلاک خودروهای خاطی توسط دوربین های نظارت تصویری سطح شهر شیراز رصد می شود و مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.

استاندار فارس چهارشنبه اعلام کرد امکان محدودیت تردد و اجرای طرح زوج و فرد برای خودروها در شیراز وجود دارد و اجرا خواهد شد.

شمار فوت شدگان ناشی از کرونا در فارس تاکنون ۶ نفر اعلام شده است.از ۶ نفر فرد مبتلای جان باخته، دو نفر مبتلا به بیماری قلبی و عروقی و ۴ نفر دیگر مبتلا به بیماری دیابت بوده اند. شمار مبتلایان کرونا در استان فارس تا چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۷۰ نفر اعلام شده است.

۶۰ درصد مبتلایان در استان فارس مرد و ۴۰ درصد زن بوده اند.بیشترین موارد ابتلا در فارس، در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال و پس از آن در گروه سنی ۵۰ سال و بالاتر قرار دارند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار