تاکنون هیچ موردی از ابتلای عشایر کوچ‌رو در استان فارس به ویروس کووید ۱۹ گزارش نشده است.
کد خبر: ۸۴۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 18 April 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:سرهنگ عیسی افسری، فرمانده سپاه عشایر فارس گفت: ناحیه مقاومت سپاه عشایر فارس از ۲۷ اسفندماه سال گذشته کمک‌ها و اقدامات خود را برای مقابله با ویروس کرونا در حوزه عشایری استان فارس آغاز کرده است.
فرمانده سپاه عشایر فارس ادامه داد: در حوزه پیشگیری اقدامات ما شامل فعالیت‌های ارشادی با بهره گیری از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج عشایری بوده و براساس اطلاع رسانی صورت گرفته از عشایر خواسته شده که کوچ خود را حتی المقدور به تعویق بیندازند .
همچنین از عشایر خواسته شده اگر کوچی صورت بپذیرد، از حاشیه‌ها تردد کرده و فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت شود.
وی با بیان اینکه حدود ۴۲۰ نفر در قالب ۵۲ گروه جهادی از عشایر استان فارس در حال خدمت رسانی به عشایر هستند، تصریح کرد: با امکانات محدودی که در اختیار داشتیم، تمام کلونی‌های نگهداری دام عشایر و حتی مراکز قشلاقی آن‌ها بوسیله گروه‌های جهادی بسیج عشایر فارس گندزدایی و رفع آلودگی شده اند و همچنین از ظرفیت جوانان خودجوش عشایر در استان فارس نیز در مباحث رفع آلودگی و توجیه‌گری بهره گرفته ایم.
وی با اعلام اینکه ۵ کارگاه تولید ماسک و دستکش راه اندازی شده که در این راه از کمک همگان و خیرین برای تهیه وسایل و مواد اولیه مورد نیاز بهره جسته ایم، ابراز داشت: تاکنون بیش از ۳۰ هزار عدد ماسک و ۱۰ هزار دستکش یکبار مصرف در این کارگاه‌ها تولید شده است .
ظرفیت موکب‌های قشقایی نیز به این آمار باید اضافه شود که موکب قشقایی با راه اندازی یک کارگاه تولید ماسک، روزانه بالغ بر ۳ هزار عدد ماسک تولیدی دارد.
به گفته وی کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش در بالاده کازرون، منطقه سیاخ دارنگون و کارگاه متعلق به موکب عشایر جنوب در مهدیه شهر صدرا مشغول تولید و عرضه این اقلام بهداشتی هستند.
فرمانده سپاه عشایر فارس با بیان اینکه تاکنون هزار بسته سبد معیشتی بین عشایر توزیع شده و این کار ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: سپاه عشایر فارس در رزمایش کمک مومنانه تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود را به میدان آورده است .
وی افزود: بیش از ۱۷۰ پایگاه بسیج عشایری در کنار گردان‌های عاشورا و حلقات صالحین در رزمایش کمک مومنانه دخیل هستند.
سرهنگ عیسی افسری،با بیان اینکه از اقشار مختلف برای کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده عشایری درخواست همکاری شده است، گفت: حدود هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار خانوار شناسایی شده و در رزمایش کمک مومنانه قرار می گیرند و کمک‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.
جمعیت عشایر کوچ‌رو در استان ۱۴۷ هزار نفر و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان هم عشایر نیمه کوچ‌رو و ساکن هستند.

برچسب ها: کرونا ، عشایر ، کوچ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار