رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: کرمانشاه بزرگترین شهرستان کشاورزی کشور از نظر اراضی است و حدود ٣۴٠ هزار هکتار اراضی دارد.
کد خبر: ۸۴۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 06 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاهنوربخش حاتمی امروز در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال  با محوریت حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی که در دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: استان کرمانشاه یکی از استان های پیشرو در برخورد با تغییر کاربری های غیر مجاز است اما تا کنون رضایت مطلوب و قابل قبولی در این امر به دست نیامده است، امروز ۴٣ هزار همیار طبیعت داریم.

وی افزود: از سال ٨۶ تا پایان سال ٩٨، ١۵١٠ پروژه در غیر کاربری تشکیل شده است و از حدود ٨۴ درصد در حوزه آتش سوزی، کاهش داشته ایم که قابل پیگیری است و ٣۶١ مورد محاکم قضایی در حال رسیدگی است از این تعداد ٢۵٣ فقره اجرا نشده است و ۴١ فقره از آن ها جز احکام غیابی محسوب می شود، کل احکام غیابی را استخراج کردیم ٣ مورد از این ها درخواست دادخواهی کردند و مابقی فعلا درخواستی نداده اند. دستور موقت ۵۶۵ مورد اعلام شده که ٢٧۶ موردش مربوط به چند وقت اخیر است اما خیلی از آن ها مربوط به سنوات قبل است در واقع ۵٧ پرونده مربوط به قبل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه ضمن قدردانی از دادستان و معاونین اش شهرستان کرمانشاه را بزرگترین شهرستان کشاورزی کشور عنوان کرد و گفت: مرتبا اخطار های لازم را به موارد بدون مجوز داده ایم، هر چند قوانین در چند سال گذشته دست و پا گیر بوده است و موجب شده که برخی از راه های غیر قانونی استفاده کنند، امروز استان کرمانشاه ٣۴٠ هزار هکتار زمین دارد.

وی متذکر شد: از این ٣۴٠ هزار هکتار زمین ٢۴٠ هزار هکتار جذابیت سرمایه گذاری دارد و ۵۴٢ هزار متر مربع از آن تا کنون آزاد سازی شده است.

حاتمی در پایان اقداماتی که در سال ٩٩ در دستور کار است مطرح کرد و گفت: ٢۶٣ فقره حکم اجرا شده است، در ٣٨ فقره خود مردم اقدام کرده اند و به ۵٧ فقره از آن اخطار داده شده است، به ١٣٠ مورد از آن ها ابلاغ شده تا مدارک ارائه دهند این موارد تا پایان اردیبهشت ماه ساماندهی می شود.

 
 
 
 



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار