آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با تأکید بر اینکه با وجود تعدد انجمن‌های صنفی در حوزه مطبوعات فکر می‌کنم مقداری موازی‌کاری و تداخل اتفاق خواهد افتاد که طبیعی است، گفت: به عنوان مثال توجه به معیشت اهالی رسانه بسیار مهم است و در این قسمت یک همت بلند را می‌طلبد.
کد خبر: ۸۵۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 14 May 2020
نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه درست است که فعالیت رسانه‌های همدان در غرب کشور قابل توجه است، اما در مجموع در سطح ملی قوی نیستیم گفت: در سطح ملی حضور جدی نداریم و نیازمند تقویت در این حوزه هستیم.

به گزارش فارس، آیت‌الله شعبانی در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنفی مدیران رسانه‌های استان همدان به برآورد یک سال گذشته خود از فضای رسانه استان پرداخت و با بیان اینکه تنوع چهار انجمن صنفی در استان فی‌نفسه اشکالی ندارد، اظهار کرد: این امر حتی می‌تواند به انسجام‌بخشی داخلی کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه با وجود تعدد انجمن‌های صنفی در حوزه مطبوعات فکر می‌کنم مقداری موازی‌کاری و تداخل اتفاق خواهد افتاد که طبیعی است، گفت: به عنوان مثال توجه به معیشت اهالی رسانه بسیار مهم است و در این قسمت یک همت بلند را می‌طلبد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه اهالی رسانه به‌ویژه در استان ما در زمینه معیشت بسیار مظلوم هستند بیان کرد: پرداختن به این موضوع بسیار مهم است، اما باید در این خصوص مواظبت کنید که موازی‌کاری رخ ندهد.

وی به برآورد یک سال گذشته خود از فضای رسانه استان اشاره کرد و افزود: درست است که رسانه ما در غرب کشور قابل توجه است، اما درمجموع در سطح ملی قوی نیستیم.

شعبانی با تأکید بر اینکه در مقایسه با بسیاری از استان‌ها رسانه ما ضعف‌های جدی دارد، تصریح کرد: در سطح ملی حضور جدی نداریم و نیازمند تقویت در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: در اطلاع‌رسانی برخی مسائل ضعف داریم؛ برای مثال جمعیت عزادار شهادت سردار سلیمانی در همدان چه‌بسا بیش از سایر شهر‌ها بود، اما انعکاس آن به مرکز چندان خوب نبود و این یک نمونه است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: رسانه یک استان، اتفاق کوچکی را در سطح ملی بسیار برجسته می‌کند، اما استان ما در این زمینه نیازمند تقویت است و دوستان در این تشکل‌ها و انجمن‌ها باید به این موضوع فکر کنند تا بتوانیم در سطح ملی نیز رسانه‌های قوی‌تری داشته باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حساسیت در سایر انجمن‌ها و حس رقابت در سایر تشکل‌ها نباید نسبت به انجمن ایجاد شود، یادآور شد: ایجاد اختلاف بین اهالی رسانه حس خوبی نیست و امید است در هم‌افزایی و انسجام با سایر تشکل‌ها حرکت کرده و بتوانید در بحث معیشت فعالان این عرصه کاری انجام دهید.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه قرار گرفتن سلیقه‌های مختلف در کنار هم که سیاست خبری متفاوت دارند بسیاری از مواقع می‌تواند کمک کند، اظهار کرد: امید است با تحقق این مهم، در بحث انعکاس رسانه‌ای اخبار کمتر خود را نشان دهد.

وی گفت: کنار هم بودن سلایق مختلف شاید کمک کند که فاصله‌ها در انعکاس خبر‌ها کمتر باشد، به این معنی که سیاست خبری کم شود.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: در بسیاری از مسائل فرهنگی دغدغه داریم و ایده‌های عملیاتی در این خصوص نداریم که در این رابطه نیازمند کار مطالعاتی هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار