محمدرضا بیاناتی به نواقص و ایرادات موجود در بازار همدان اشاره کرد و گفت: مصالح به کار رفته نامناسب و قابل اشتعال در سازه، انبار غیر اصولی و غیر ایمن کالا‌ها به خصوص وجود مواد سریع الاشتعال کنار هم و استقرار مشاغل مختلف و پرخطر کنار یکدیگر از ایرادات اصلی است.
کد خبر: ۸۶۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 16 June 2020
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: کسبه بازار همدان با روش‌های پیشگیری، ایمنی و مقابله با حوادث آشنایی ندارند.

به گزارش مهر، بیاناتی در ستاد پیشگیری و هماهنگی، فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان همدان عنوان کرد: آتش نشانی یک سازمان شبه نظامی است و نجات جان انسان‌ها، مهار و اطفا حریق و حفاظت از ثروت‌های ملی در مقابل آتش سوزی و سوانح ناشی از وظایف اصلی و مهم آن است که در قالب ۴۷ وظیفه در حال انجام است.

وی به نواقص و ایرادات موجود در بازار همدان اشاره کرد و گفت: مصالح به کار رفته نامناسب و قابل اشتعال در سازه، انبار غیر اصولی و غیر ایمن کالا‌ها به خصوص وجود مواد سریع الاشتعال کنار هم و استقرار مشاغل مختلف و پرخطر کنار یکدیگر از ایرادات اصلی است.

بیاناتی عدم رعایت الزامات ایمنی در زمان تغییرات و تعمیرات کلی و جزئی، ایجاد سد معبر در محل بازار که مانع حرکت مناسب خودرو‌های امدادی می‌شود، عدم دسترسی به امداد رسانی از خیابان اصلی با توجه به وجود اختلاف ارتفاع، عرض و ارتفاع معابر نامناسب و چیدمان وسایل و کالا در بیرون مغازه که می‌تواند عامل گسترش حریق باشد را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: سیم کشی و انشعابات نامناسب بیرونی و داخلی، عدم وجود سیستم کشف و اعلام حریق، عدم وجود سیستم‌های اطفا حریق شامل هوزریل، آبفشان، خاموش کننده و نبود سیستم هیدرانت را نیز از دیگر نواقص است.

وی با بیان اینکه استفاده از سیستم‌های گرمایشی نامناسب خطر آفرین است، گفت: عدم معرفی و مراجعه کسبه هنگام اخذ و یا تمدید پروانه کسب به منظور دریافت نظریه کارشناسی و طرح ایمنی و ناآگاهی اکثر کسبه از روش‌های پیشگیری، ایمنی و حوادث و مقابله با آن و نیز بهره برداری از ساختمان‌ها قبل نظارت، کنترل و تاییدیه ایمنی بازار همدان را با خطر نبود ایمنی روبرو کرده است.

بیاناتی رفع نواقص و ایرادات موجود را امری ضروری برشمرد و گفت: سالن‌های ورزشی، حسینیه‌ها و سالن‌های اجتماعات باید از ایمنی لازم برخوردار باشند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان بر لزوم آموزش به مردم به ویژه کسبه تاکید کرد و گفت: آمادگی لازم برای برگزاری دوره‌ها وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار