رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه از اختصاص یک درصد از کل اعتبارت هزینه‌ای سال 1399 استان به امر پژوهش خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 22 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حبیب الله وفایی در کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان کرمانشاه که امروز(اول مرداد) برگزارشد، باا شاره به اجرای 30 طرح پژوهشی در استان طی سال گذشته، اظهار کرد: سال 1398 دستگاه‌های اجرایی استان 50 تقاضای پژوهشی داشتند که از این تعداد 30 طرح با یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز تصویب شد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که کل بودجه پژوهشی استان در سال گذشته حدود 800 میلیون تومان بود، برای همین دانشگاه‌ها موافقت کردند 50 درصد مابقی اعتبار مورد نیاز را خودشان اختصاص دهند.

به گفته این مسئول 96 درصد از بودجه پژوهش استان در سال گذشته تخصیص یافت که رشدی قابل توجه به نسبت به سال‌های ماقبل آن داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: امسال هم تاکنون دستگاه‌های اجرایی استان 114 تقاضای پژوهشی داشته اند که باید پس از شناسایی مشکلات کلیدی استان، این تقاضاها را بررسی و اولویت‌ها را از میان آنها انتخاب کنیم.

وی مهمترین اولویت‌ها پژوهشی امسال استان را موضوعات مرتبط با اشتغال، معیشت و اقتصاد مردم دانست و افزود: کل بودجه ای که امسال به حوزه پژوهش استان اختصاص یافته حدود یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای منهای فصول یک(حقوق و دستمزد) و شش( رفاهیات) است که طبق برآوردها حدود یک میلیارد تومان خواهد بود.

وفایی تاکید کرد: باتوجه به اینکه این میزان بودجه برای اجرای فعالیت‌های پژوهشی استان کافی نیست، از دانشگاه‌ها خواسته‌ایم تا امسال هم بصورت مشارکتی طرح‌های پژوهشی را اجرا کنند.

وی به تاخیر در اجرای طرح‌های پژوهشی استان در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: برای اینکه امسال هم مانند سال گذشته این مشکل را نداشته باشیم، برای همین چندماه زودتر از دستگاه‌ها خواستیم تا تقاضاهای پژوهشی خود را مطرح کنند و بنظر می‌رسد تا ابتدای مهر اولویت‌ها را از میان آنها شناسایی و برای فراخوان و اجرا تصویب کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار