کد خبر: ۸۹۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ 03 September 2020

 

 

مهدی سقا هنرمند تئاتر، فردا (پنجشنبه 13 شهریور ماه) پرفورمنسی را با نام «من مهدی سقا پسر محمود و فخری در دورترین جای جهان ایستاده‌ام کنار تو!» همزمان با طلوع آفتاب اجرا می‌کند و تا زمانی که از پای دربیاید، به اجرای آن ادامه می دهد.

او درباره این اجرای این پروژه به ایسنا می‌گوید: تنها اجراگر این پرفورمنس، من هستم و طی آن مسیری بی‌نهایت را با پای پیاده، بدون آب، خوراک و استراحت در کویر طی می‌کنم و آنقدر به این مسیر ادامه می‌دهم تا از پای دربیایم.

سقا یکی از ویژگی‌های پرفورمنس (هنرهای اجرایی) را در غیر قابل پیش بینی بودن آن می‌داند و اضافه می‌کند: از امروز نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که فردا تا چه زمان دوام می‌آورم ولی صحبت‌هایی با پزشکان انجام داده‌ام و فکر می‌کنم با توجه به گرمای هوا بویژه در کویر و از دست دادن آب بدن و داغی شن‌های کویر، تا غروب بتوانم به اجرا ادامه دهم.

او درباره دلیلی انتخاب کویر برای اجرای این پرفورمنس توضیح می‌دهد: از 2 سال پیش می‌خواستم این کار را اجرا کنم ولی چون پروژه دیگری داشتم و نیاز بود سلامت بدنم را حفظ کنم، اجرای آن را به تاخیر انداختم.

سقا می‌گوید که تعمدا تابستان را برای اجرای این کار در نظر گرفته چراکه قصد دارد بدنش را در شرایط بسیار سخت قرار بدهد.

او ادامه می‌دهد: در تابستان کسی جرات نمی‌کند سمت کویر برود در حالیکه در زمستان، کویر به یک مکان تفریحی تبدیل می‌شود ولی من می‌خواستم رنج و سختی به حد اعلاء برسد و به همین دلیل تابستان را انتخاب کردم.

این اجرا فردا از ساعت 6:48:02 آغاز می‌شود و تماشاگرانی که کنجکاو هستند آن را ببینند، می‌توانند از این ساعت به دو صفحه در اینستاگرام با نشانی‌های @oddtheatergroup  و @iranteatre   مراجعه کنند و این اجرا به صورت لایو و رایگان تماشا کنند.

این پروژه کاری از گروه تئاتر «اد» است و مژده قربانی به عنوان سرپرست اجر و محمد جواد قاسمی به عنوان طراح پوستر با مهدی سقا همکاری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار