۳۰ درصد دانش‌آموزان قمی به عمدتا به دلیل نداشتن تلفن همراه، تبلت و یا رایانه متصل به اینترنت و فضای مجازی، دسترسی نرم‌افزار شاد دسترسی ندارند. به نرم‌افزار شاد ندارند. بستر اینترنت در تمام مدارس شهری و روستایی فراهم‌شده است.
کد خبر: ۸۹۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹ 08 September 2020

به گزارش تابناک قم، غلامحسین احمدوند رییس اداره فناوری اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: با شیوع ویروس کرونا در سال گذشته و غیرحضوری شدن مدارس، آموزش‌ها در فضای مجازی و از طریق برنامه شاد ارائه شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا، با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد ۳۰ درصد دانش‌آموزان استان قم عمدتا به دلیل نداشتن تلفن همراه، تبلت و یا رایانه دسترسی به اینترنت و فضای مجازی ندارند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند که درصد زیادی از آنها دانش‌آموز مقطع ابتدایی هستند،‌ از طریق تلویزیون و بسته‌های آموزشی که در اختیارشان قرار می‌گیرد،‌ آموزش‌های لازم را دریافت خواهند کرد.

احمدوند خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد دانش‌آموزان این استان که به تجهیزات فضای مجازی دسترسی دارند، ‌آموزش را از طریق برنامه شاد دریافت می‌کنند.

وی گفت: بستر اینترنت در تمام مدارس شهری و روستایی فراهم‌شده است و در حال حاضر همه مدارس مجهز به تجهیزات لازم برای ارتباطات اینترنتی و فعالیت در فضای مجازی هستند.

وی افزود: در هر ناحیه از آموزش‌وپرورش تیم پشتیانی برنامه شاد برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات دانش‌آموزان و معلمان تشکیل خواهد شد.

در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان با افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار