ا-کارشناس ارشد تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی فسا از توابع استان فارس گفت: اسیدهای چرب ترانس که در روغن‌های جامد، مارگارین(کره گیاهی)، کیک‌ها و شیرینی‌ها وجود دارد به کاهش ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا می‌انجامد.
کد خبر: ۹۰۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 07 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:پوران حیدری چهار شنبه به ایرنا اظهار داشت: تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن در پاندمی کرونا نقش بسزایی دارد، بطور کلی استفاده از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل و سالم که شامل همه گروه‌های غذایی باشد در این پاندمی توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: کیک های چرب و تنقلات چرب و شور و لبنیات پر چرب، غذاهای چرب و سرخ شده و فست فودها، نوشیدنی های شیرین شده با شکر و نوشابه ها و آبمیوه های صنعتی که شکر زیاد دارد بهتر است مصرف نشوند.

حیدری گفت: رعایت تنوع غذایی و عدم حذف وعده های غذایی، مصرف میوه و سبزی و همه انواع و زیرگروه‌های آنها، رعایت منظم وعده های غذایی و میان وعده ها ،استفاده از وعده غذایی روزانه صبحانه و استفاده از هر ۵ گروه غذایی شامل غلات با تاکید بر غلات سبوسدار، میوه ها و سبزی، گوشت ها با تاکید بر گوشت سفید و حبوبات و لبنیات از جمله توصیه های غذایی متخصصین تغذیه برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

وی اضافه کرد: استفاده از ماست پروبیوتیک، آش محتوی سبزی و حبوبات و سوپ گرم، انواع سبزی و میوه به عنوان منبع ویتامین ث، استفاده از جوانه ها و غلات سبوسدار، استفاده از منابع امگا ۳ در ماهی پخته شده و بذرکتان و گیاه خرفه و روغن مایع کنجد و کانولا یا کلزا و استفاده از گردو و کنجد از دیگر توصیه های غذایی است.

حیدری گفت: دریافت رژیم پر فیبر (کربوهیدرات پیچیده مثل غلات سبوس دار و انواع فیبر)، استفاده از جوانه ها و روغن کنجد و کانولا و گردو به عنوان منبع ویتامین E، استفاده از سبوس غلات و سبزی های برگ سبز و ماکیان به عنوان منبع ویتامین های گروه B و استفاده مکرر از مایعات گرم و آب گرم برای تقویت ایمنی بدن پیشنهاد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار