مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به پیشرفت 80 درصدی تصفیه‌خانه‌ای ششم تهران گفت: با تامین منابع مالی این تصفیه‌خانه و بهره‌برداری از آن، می‌توانیم آب طالقان و امیرکبیر را به صورت همزمان وارد تهران کنیم.
کد خبر: ۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷ 01 March 2015

به گزارش ایسنا، خسرو ارتقایی با حضور در جلسه کارگروه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی استان تهران که امروز یکشنبه در استانداری تهران تشکیل شد، گفت: در حال حاضر 125 میلیون متر مکعب آب از سد لار، 103 میلیون متر مکعب از سد لتیان و 48 میلیون متر مکعب از سد ماملو تامین می‌شود که مجموعا 280 میلیون متر مکعب تامین آب از سامانه شرق برای استان تهران تامین می‌شود.

وی افزود: 357 میلیون متر مکعب آب نیز از سامانه غرب برای تهران تامین می‌شود که این میزان بیشترین مقدار آب تامین شده از سامانه شهر می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به کمبود 157 میلیون متر مکعب آب نسبت به شرایط عادی گفت: در حال حاضر 157 میلیون متر مکعب در بخش آب‌های سطحی کمبود داریم. این در حالی است که در سال‌های گذشته به طور متوسط 3 درصد افزایش مصرف در استان را شاهد بوده‌ایم. البته در حال حاضر با توجه به فرهنگ‌سازی انجام شده درخصوص مصرف آب، این میزان به 0.8 درصد رسیده است.

ارتقایی با اشاره به پیشرفت 80 درصدی تصفیه‌خانه ششم تهران گفت: اگر منابع مالی مورد نیاز این تصفیه‌خانه تامین شود، می‌توانیم آب طالقان و امیرکبیر را به صورت همزمان وارد تهران کنیم. در گذشته آب مناطق 21 و 22 تهران از شبکه آبرسانی تهران تامین نمی‌شد اما امروز این دو منطقه به شبکه آبرسانی تهران متصل شده‌اند و منابع زیادی را مصرف می‌کنند که تامین آب موردنیاز این مناطق نیز چالش زیادی را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: با توجه به لطف خداوند روزهای پایانی سال بدون جیره‌بندی پشت سر گذاشته می‌شود اما باید مدیریت منابع آبی را در دستور کار قرار دهیم تا در تابستان 1394 دچار چالش نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار