معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از آمادگی ۸۰ پایگاه جهت احراز هویت و تکمیل فرآیند ثبت‌نام نوآموزان استان در طرح ملی پیش دبستانی مجازی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 29 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،ناهید فضلی  در خصوص ساعات تدریس دانش‌آموزان در فضای شاد، اظهار داشت: چون مدرسه تلویزیونی ایران صبح‌‌ها برای مقطع ابتدایی آموزش دارد، طبق تاکیدات وزارت بهداشت تصمیم گرفته شده که صبح‌ها دانش‌آموزان از این فضا استفاده و بعدازظهر با معلمان خود در ارتباط باشند.

وی ادامه داد: البته در این زمینه شورای مدرسه که متشکل از مدیر، معلمان و نمایندگان اولیا است هم می‌توانند برای تعیین ساعت آموزش در فضای شاد تصمیم‌گیری کنند، بخش‌نامه ساعت تدریس ارسال شده تا آموزش دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه با هم تداخل نداشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی که کووید ۱۹ ایجاد کرده در حال حاضر مدارس تعطیل است، ولی آموزش تعطیل نیست، می‌دانیم آموزش مجازی بسیار متفاوت‌تر با آموزش حضوری است و هیچ نوع آموزشی جای حضوری را نمی‌گیرد، اما به هر حال هم‌اکنون معلمان نقش‌های مختلفی را ایفا می‌کنند و ثابت کردن تعهدات لازم را دارند ولی شاید تخصص لازم را برای تهیه کلیپ و... در فضای مجازی نداشته باشند که باید خانواده‌ها و دانش‌آموزان با معلمان همراهی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: نحوه تدریس و ارزشیابی معلمان در شبکه شاد توسط مدیران رصد می‌شود و به اداره کل آموزش و پرورش اطلاع داده و جایی که لازم باشد تذکرات لازم داده می‌شود.

فضلی اشاره‌ای هم به آموزش دانش‌آموزان پیش دبستانی در فضای مجازی داشت و گفت: نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی کشور با طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان از آموزش مجازی رایگان پیش دبستانی برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: والدین به منظور آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان، با مراجعه به لینک digiform.ir/kshpsr فرم پیش ثبت‌نام فرزند خود را تکمیل کنند تا در اسرع وقت جهت احراز هویت و تکمیل فرآیند ثبت‌نام توسط پایگاه‌های مشخص شده با آن‌ها تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه در استان ۸۰ پایگاه کار احراز هویت و تکمیل فرآیند ثبت‌نام نوآموزان را انجام می‌دهد، گفت: ۴۰ پایگاه از این تعداد در شهر کرمانشاه و مابقی در دیگر شهرستان‌های تابع استان است.

با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش‌های دوره پیش دبستانی، گفت: برای ثبت‌نام کلاش اولی‌ها گواهی‌نامه آموزش مجازی پیش دبستانی یکی از الزامات است که متاسفانه کمترین آمار ثبت‌نام پیش دبستانی به صورت مجازی و رایگان تاکنون در استان مربوط به شهر کرمانشاه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار