علی شمشیری در گفتگو با تابناک:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: به منظور حفظ سلامت مراجعین به مراکز ترک اعتیاد غربالگری های لازم از نظر ابتلا به کرونا انجام می گیرد.
کد خبر: ۹۲۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 21 December 2020

علی شمشیری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: مراکز ترک اعتیاد استان کرمانشاه که در حال خدمات دهی به مراجعین هستند شامل دو مرکز ماده ۱۶ است که محل نگهداری معتادین متجاهر و کارتون خواب ها است.

وی افزود: ۲۶ مرکز ماده ۱۵ هم وجود دارد که محل نگهداری معتادین خود معرف است و گاها از این مراکز ماده ۱۵ به عنوان تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ هم استفاده می کنیم یعنی با دستور مقام قضایی افرادی به مراکز ماده ۱۵ ارجاع داده می شود و نحوه برخورد و رفتار با آنها مشابه مراکز ماده ۱۶ است با این تفاوت که هزینه نگهداری از آنها با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: افرادی که حالت خود معرف دارند باید هزینه هایشان را خود متقبل شوند، اسکان در مراکز ماده ۱۵ یک دوره ۲۸ روزه تا یک ماهه و مراکز ماده ۱۶ از ۳ الی ۶ ماه متغیر است.

این مسئول ابراز داشت: تعداد مراکز ماده ۱۵ در سال گذشته ۱۷ عدد بود که در سال جاری به ۲۶ عددافزایش یافته و نسبت به مشابه سال گذشته ۵۳ درصد رشد داشته ایم.

وی خاطر نشان کرد: جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در این مراکز کنترل و پایش هایی صورت می گیرد؛ مراکز ماده ۱۶ بر اساس دستورالعمل های کشوری توسط تیم های غربالگری مستقر در آنجا نظارت می شوند بدین صورت که همان روز اول مراجعه از افراد تست گرفته می شود و به مدت ۱۴ روز و تا زمان مشخص شدن پاسخ تست، قرنطینه می شوند .

شمشیری تاکید کرد: در صورت منفی بودن تست اولیه افراد، تست دوم از آنها گرفته می شود و به مدت ۱۴ روز دیگر قرنطینه می شوند تا مشخص شود که قطعا مبتلا نیستند و در صورت ابتلا وارد مرحله ی درمان می شوند، افراد خود معرف به مراکز ماده ۱۵ هم باید گواهی عدم ابتلا به کرونا را با خود به همراه داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار