استاندار کردستان:
استاندار کردستان خواستار مصرف صحیح گاز و برق در استان شد و گفت: مردم با استفاده بهینه از انرژی مانع از خاموشی و تعطیلی صنایع و واحدهای تولیدی شوند.
کد خبر: ۹۳۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 30 January 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، بهمن مرادنیا اظهار داشت: از مردم خواهش می‌کنم از برق و گاز که سرمایه ملی کشور است به درستی استفاده کنند تا شاهد قطعی گاز و خاموشی در حوزه برق نباشیم و به اقتصاد استان نیز ضربه وارد نشود.

وی با بیان اینکه در گام اول گاز و برق بخش خانگی قطع نمی‌شود، اما اگر این روند ادامه یابد، انرژی مورد نیاز صنایع قطع خواهد شد، اضافه کرد: براساس گزارش‌ها، مصرف برق و گاز در استان نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش دارد و این رقم در کشور بین ۱۱ تا ۱۶ درصد است.

استاندار کردستان بر لزوم توجه به مصرف بهینه انرژی توسط ادارات به عنوان الگوی مردم تاکید کرد و یادآور شد: مشترکان خانگی تنها با خاموش کردن یک لامپ اضافی می‌توانند مانع از قطعی برق در استان شوند و ادارات نیز در طول روز از نور طبیعی استفاده کنند.

مرادنیا با اشاره به اینکه ایران معادل تمام اتحادیه اروپا گاز طبیعی مصرف می‌کند، افزود: این یعنی اسراف و بی‌تفاوتی نسبت به سرمایه ملی، چرا که انرژی می‌تواند برای ایجاد درآمد، تولید و اشتغال به کار گرفته شود، در حالیکه به راحتی می‌سوزد و از بین می‌رود.

وی اظهار داشت: ادارات و ارگان‌های دولتی باید در زمینه استفاده بهینه از برق و گاز جدی‌تر از گذشته عمل کنند و در صورت بی‌توجهی آنان، به طور قطع با ادارات متخلف برخورد خواهد شد و در این قضیه با کسی تعارف نداریم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار