کد خبر: ۹۳۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ 01 February 2021

تایید نشدن آنفلوانزا یا نیوکاسل برای مرگ مشکوک پرندگان مهاجر در میانکاله از سوی دامپزشکی ، گمانه‌زنی در باره احتمال بازگشت بیماری بوتولیسم یا مسمومیت غذایی به این منطقه را برای دومین سال متوالی تقویت کرده است.

به گزارش ایرنا ، پیدا شدن لاشه تعدادی از پرندگان مهاجر در میانکاله اواخر روز شنبه این هفته رسانه ای شد و طی روز یکشنبه هم محیط زیست مازندران اعلام کرد که آمار تلفات در میانکاله و خلیج گرگان به ۱۱۷ قطعه رسیده است.

تلفات پرندگان مهاجر همچنان ادامه دارد و اداره کل محیطزیست مازندران یکشنبه شب با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که تلفات غیر عادی پرندگان مهاجر زمستان گذران در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان برای چهارمین روز متوالی ادامه یافت به طوری که در روز جاری نیز محیط بابان در برنامه پایش لاشه ۷۵ بال از پرندگان مهاجر را پیدا کردند.
براساس این گزارش در این مدت لاشه  پرندگان مهاجر  زمستان گذران از گونه های چنگر معمولی و فلامینگو در تالاب میانکاله و خلیج گرگان پیدا شد و علت مرگ پرندگان نیز از سوی دامپزشکی در دست بررسی قرار دارد.
رد بیماری آنفلوانزا و نیوکاسل 

مدیرکل دامپزشکی مازندران هم  اعلام کرد که علت مرگ این پرندگان آنفلوانزای حاد پرندگان یا نیوکاسل نبوده است و تحقیق در باره علت اصلی مرگ در حال پیگیری است.
دکتر سیدحسین رضوانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پس از اعلام تلفات مشکوک چندین بال از پرندگان مهاجر در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان از سوی محیط زیست استان ، بررسی میدانی دامپزشکی برای نمونه گیری و انجام آزمایش در منطقه در دستور کار قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار