محسن رخصی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تا کنون با تلاش و فعالیت اعضای کمیته امداد امام خمینی (ره) ۶ هزار طرح اشتغال زایی در حوزه کسب و کار صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۳۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 01 February 2021

۶ هزار طرح اشتغال زایی در حوزه کسب و کار انجام گرفته است

محصن رخصی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه   ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای فعالیت ها و برنامه های خود اقدامات قابل توجه و مهمی برای خانواده های تحت حمایت انجام می دهد ویکی از مسائل مورد تاکید استاندار، توانمند سازی خانواده های تحت حمایت است که با تلاش همکاران در ستاد استان و شهرستان ها در بحث اشتغال زایی اقدامات خوبی رقم خورد.

وی افزود: با تلاش جمعی و حمایت بانک های عامل، پشتیبانی خوبی از طرح های اشتغال زایی کمیته امداد صورت گرفت و تا کنون ۶٠٠٠ طرح اشتغال زایی در رشته های مختلف کسب و کار انجام شد.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: بحث اشتغال کمیته امداد چرخه مهمی دارد از جمله استعداد یابی، آموزش و بحث تشکیل و تهیه پرونده های اشتغال زایی که تا کنون همکاران موفق شدند ۶٠٠٠ طرح اشتغال زایی صورت داده و به یمن دهه مبارکه فجر قابل افتتاح و بهره برداری است و به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور مسئولین انجام نمی گیرد، بخشی از آن در دهه مبارکه فجر صورت گرفت که هدیه نظام به خانواده های تحت پوشش است.

وی اضافه کرد: یکی از دیگر کمک ها بحث مسکن برای خانواده های تحت حمایت است، امسال مجموعه همکاران ٢۵٠ مسکن در ساخت، بهسازی و تعدادی هم برای خرید در اقصی نقاط شهر و روستاها به استان انجام داده اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ابراز داشت: بیش از ۵٠٠ مورد گاز کشی برای خانواده هایی که از نعمت گاز بهره مند شدند اما گازکشی داخل منزل آن ها انجام نشده بود، انجام گرفت تا از نعمت گاز بهره مند شوند.

این مسئول یادآور شد: کمیته امداد در راستای پرداخت وام های کارگشایی هم در صندوق امداد و ولایت اقدامات قابل توجهی انجام داده و بیش از ٧ هزار و ٣۶٠ مورد بدون بهره از محل صنوف ولایت برای خانواده های تحت پوشش انجام شده، همچنین بحث تسهیلات فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۵٧ میلیارد تومان سر جمع کمک های این حوزه بود در بحث فرهنگی هم بحث مسائل فرهنگی و دانشجویان تحت حمایت است که امسال با توجه به شرایط کرونایی و استفاده از امکانات کمک آموزشی به یاری خدا و کمک خیرین تا کنون حدود ۵٠٠ مورد تبلت آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته که از محل منابع کمیته امداد و کمک های مردمی که کمک کمیته امداد باشند گوشی هوشمند و تبلت را در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار دهیم.

وی در ادامه ابراز داشت: یکی از کارهای ارزشمند در کمیته امداد استان بحث پویش ایران مهربان است که در واقع موضوع حمایت از ایتام و اکرام مطرح می شود که با شروع این طرح و با حمایت استاندار، سایر مدیران و خیرین در حال اجرا است، این موضوع به خوبی تبیین شده و مورد استقبال خوب خیرین و نیکوکاران انجام گرفته است، بنابر این است که تا پایان سال، ١٠ هزار یتیمی که تحت حمایت ایتام است با جذب حامیان جدید رقم سرانه پرداخت را به حدود ٧٠٠ هزار تومان برسانیم.

رخصی تاکید کرد: از تمامی خیرین که همیشه یار و مدد کمیته امداد بودند و مردم استان که در کمک های مومنانه خوب درخشیدند درخواست می کنیم تا با جذب حامیان، سرانه پرداخت به حامیان را افزایش دهیم همچنین تا کنون بیش از ١۶ هزار نفر به جمع همراهان پیوسته اند در پایان از تمامی رسانه ها که یار و مدد کار کمیته امداد هستند قدردانی می کنم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار