مدیر شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت:در روزهای پایانی سال مشکل جیره بندی آب در تهران نخواهیم داشت ولی باید مدیریت لازم را در حوزه مصرف اعمال کنیم تا در تابستان با چالش روبرو نشویم .
کد خبر: ۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴ 02 March 2015

خسرو ارتقایی، مدیر شرکت آب منطقه ای تهران در نشست کارگروه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی استان با محوریت مسئله آب، با اشاره به وضعیت نحوه توزیع و آبرسانی در تهران اظهار داشت : 125 میلیون متر مکعب از آب سد لار، 103 میلیون متر مکعب از سد لتیان، 48 میلیون متر مکعب از سد ماملو و به طور مجموع 280 میلیون متر مکعب آب تامینی از سامانه شرق تهران است و در سامانه غرب نیز 357 میلیون متر مکعب به سیستم آب تهران وارد می شود.

وی افزود :با احتساب این ارقام نسبت به شرایط عادی، 157 میلیون متر مکعب كمبود آب وجود دارد .

در سال های قبل به طور متوسط 3 درصد افزایش مصرف داشتیم که با مدیریت مصرف و تدابیر و فرهنگ سازی های صورت گرفته، این رقم به 8 دهم درصد رسیده است.

ارتقایی با اشاره به وضعیت ساخت و توسعه تصفیه خانه ششم تهران نیز خاطرنشان کرد : حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی در این طرح داریم که اگر به بهره برداری برسد، می توانیم آب سدهای طالقان و امیرکبیر را به طور همسان وارد مجموعه تصفیه کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران تصریح کرد: در گذشته مناطق 21 و 22 شهری جزو شبکه آب تهران نبود اما امروز این 2 منطقه با مصرف زیاد خود چالش جدی در غرب تهران بوجود آورده اند .

وی عنوان داشت : در روزهای پایانی سال مشکل جیره بندی آب در تهران نخواهیم داشت ولی باید مدیریت لازم را در حوزه مصرف اعمال کنیم تا در تابستان با چالش روبرو نشویم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار