تابناک تهران - عضو شوراي شهر تهران گفت: وجود هر گونه شبهه در سلامت انتخابات در نظر نگرفتن حق الناس است.
کد خبر: ۹۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 14 September 2015
احمد مسجد جامعی در نشست مشترک ستاد انتخابات استان تهران با اعضای منتخب شوراهای اسلامی استان، شهرها و بخش های تابعه گفت:‌نظام ما در حوزه مردم سالاري نظامي به هم پيوسته است كه داراي دو وجه ملي و محلي است.

وي افزود: مجلس شورای اسلامی وجه ملي نظام جمهوري اسلامي و شوراهای اسلامی شهر و روستا وجه محلي نظام است که هر کدام منشا آثار و خدماتی هستند. 

رییس شورای اسلامی شهرستان تهران، شوراهای ملی و محلی را مکمل یکدیگر عنوان کرد و افزود: شورای ملی دولت را تعیین و شوراهای محلی نیز مدیریت های محلی و نحوه فعالیت آنها را تعیین می کند.

وی تاکید کرد: مدیریت های ملی و محلی زمانی موفق هستند که از یکدیگر پشتیبانی کنند. 

مسجدجامعی با اشاره به اینکه در نظام قانونی جمهوری اسلامی دولت ملی و محلی برپایه آراء مردم شکل می گیرد تصریح کرد: در حقیقت رای مردم منشاء شکل گیری همه قواست و حتی اعضای مجلس خبرگان که در حوزه نظارت و انتخاب رهبری فعالیت دارند نیز با رای مردم انتخاب می شوند. 

وی با بیان اینکه در نظام مردم سالار ما دولت ها به دو صورت انتخاب می شوند خاطرنشان کرد: رییس دولت از طریق انتخاب مستقیم و وزرا و برنامه های دولت با رای نمایندگان منتخب مردم تعیین و تایید می شوند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران به وجوه مردم سالاری در مدیریت های محلی اشاره کرد و گفت: نمایندگان مردم در سطوح محلی به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا مدیریت های محلی از جمله شهرداران را انتخاب می کنند، ضمن اینکه در برنامه ریزی و سیاست گذاری امور مربوط به شهر و روستای خود نقش فعالی دارند. 

مسجدجامعی با تاکید بر تلاش برای سلامت هر چه بیشتر انتخابات اظهار کرد: وجود هر گونه شبهه در سلامت انتخابات در نظر نگرفتن حق الناس است. 

وی از اقدام استانداری تهران به منظور ایجاد زمینه مشارکت نمایندگان مردم در امر نظارت بر انتخابات براساس بند 11 قانون انتخابات قدردانی کرد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار