مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با تأکید براینکه آموزش مقدمه تربیت اما تربیت مقدم بر آموزش است، گفت: هنر تئاتر خلاقیت، قدرت بیان و آفرینندگی هنری دانش آموزان را شکوفا می‌کند.
کد خبر: ۹۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 16 September 2015
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با تأکید براینکه آموزش مقدمه تربیت اما تربیت مقدم بر آموزش است، گفت: هنر تئاتر خلاقیت، قدرت بیان و آفرینندگی هنری دانش آموزان را شکوفا می‌کند.

به گزارش مهر؛عبدالرضا فولادوند بابیان اینکه برگزاری بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با رویکرد بین‌المللی اتفاقی مبارک در همدان است، اظهار داشت: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین و دارای مفاخر، علما و شخصیت‌های بزرگی است که هم وجه بین‌المللی و هم وجه ملی دارند.

وی بابیان اینکه این جشنواره در معرفی شهر و استان همدان به دنیا تأثیر بسزا و عمده‌ای دارد، افزود: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در توسعه فرهنگی و اجتماعی استان همدان نقش‌آفرین است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به تأثیر هنر تئاتر در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی به کودکان، گفت: خلاقیت در دوران کودکی به‌خوبی رشد می‌کند و ابزارهای هنری نظیر تئاتر، داستان‌نویسی و سینما با رویکردی متعهدانه در خلاقیت کودکان تأثیر زیادی دارد.

فولادوند انتخاب شعار جشنواره امسال با عنوان «کودکان امروز، تماشاگران خلاق» را شعار مناسبی دانست و ادامه داد: در روش‌ها و فنون تدریس یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین روش‌ها نمایش و تئاتر است.

وی بابیان اینکه در روش‌های نوین امروزی، بدیعه پردازی می‌تواند در آموزش به کودکان مؤثر باشد، افزود: تئاتر یکی از جنبه‌های نمایشی است که خلاقیت، قدرت بیان و آفرینندگی هنری دانش آموزان را شکوفا می‌کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با تأکید براینکه آموزش مقدمه تربیت اما تربیت مقدم بر آموزش است، عنوان کرد: با این رویکرد می‌توان دو جنبه آموزش‌وپرورش را به حد اعلی رساند و شهروندانی خلاق و مفید تربیت کرد.

فولادوند به وجود مهمان‌های خارجی در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان نیز اشاره کرد و یادآور شد: همدان شهری تاریخی با جاذبه‌های گردشگری فراوان است که در کنار برگزاری این جشنواره می‌توان هم به معرفی این جاذبه‌های گردشگری و هم به معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی کشور پرداخت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار