سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: امسال روی پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی برای کاهش نرخ بیکاری استان حساب ویژه ای باز کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۶۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰ 31 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  ایسنا،بهزاد باباخانی با بیان اینکه ایجاد اشتغال همچنان اولویت اصلی استان است، اظهار کرد: بر اساس سند اشتغال استان، سال گذشته باید کاهش 2.5 درصدی نرخ بیکاری را ‌داشتیم که به دلیل شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر بخش‌های اقتصادی، در این سال 27 هزار شغل را در استان از دست دادیم و با احتساب این مشاغل از دست رفته در مجموع نرخ بیکاری استان در سال گذشته هشت دهم درصد کاهش داشت.

باباخانی تاکید کرد: البته بدون در نظر گرفتن شغل‌های از دست رفته ناشی از بیماری کرونا، سال گذشته کاهش بیش از 2.5 درصدی نرخ بیکاری استان را داشتیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه به تشریح مهمترین برنامه های اشتغالزای استان طی امسال پرداخت و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم در پایان سال شاهد تحقق هدفگذاری انجام شده برای کاهش 2.5 درصدی نرخ بیکاری استان و حتی بیشتر از آن باشیم.

باباخانی با اشاره به در دست اجرا بودن چند طرح مهم در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی در استان، گفت: امسال روی پروژه‌های توسعه‌ای این بخش‌ها برای کاهش نرخ بیکاری استان حسابی ویژه باز کرده‌ایم.

باباخانی تصریح کرد: هم‌اکنون فاز اول پتروشیمی اسلام‌آبادغرب پیشرفت فیزیکی حدود 10 درصدی داشته و در همین روزها پیمانکار اصلی پروژه هم پای کار می‌آید که از محل این پروژه حدود دو هزار نفر در استان مشغول بکار خواهند شد. ضمن اینکه شرکت ماهان شیمی هم بدنبال ایجاد پروژه‌های پایین دستی پتروشیمی اسلام آبادغرب است و بخشی از مجوزهای لازم را نیز گرفته است.

وی با بیان اینکه پالایشگاه گازی گیلانغرب هم بزودی کلنگ زنی می شود، گفت: این پروژه نیز اشتغال خوبی در استان ایجاد خواهد کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه یادآور شد: همچنین در شهرستان‌های روانسر، کنگاور و سنقروکلیایی هم چند پروژه پایین‌دست پتروشیمی داریم که توسط هلدینگ خلیج فارس و پارسیان اجرا خواهند شد. در مجموع بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌های استان در سال 1400 به پروژه های بزرگ برمی‌گردد.

باباخانی در ادامه با اشاره به در راه بودن تسهیلات ارزان قیمت 300 میلیارد تومانی زلزله برای استان با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه، گفت: این تسهیلات که قرار است به طرح‌های اولویت‌دار بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری اختصاص پیدا کند، از سوی شورای عالی اشتغال تصویب شده و به زودی به استان تزریق خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین از محل تسهیلات حمایتی کمیته‌امداد و بهزیستی هم تسهیلاتی برای توسعه مشاغل خرد برای استان در نظر گرفته خواهد شد که رقم این تسهیلات در سال جاری برای کمیته امداد 370 میلیارد تومان در نظر گرفته شده، اما رقم آن برای بهزیستی هنوز اعلام نشده است.

باباخانی اشاره ای هم به بهره برداری از سامانه گرمسیری برای نخستین سال داشت و افزود: بهره برداری از سامانه گرمسیری و به تبع آن آبی کردن اراضی دیم نیز نقش مهمی در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد کشاورزان خواهد داشت.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار