مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: از ابتدای روی کارآمدن دولت تدبیر و امید تاکنون سه هزار و ۷۸۰ سرمایه‌گذار در قالب انعقاد قرارداد و واگذاری ۸۴۴ هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان جذب شده‌اند.
کد خبر: ۹۶۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 01 June 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: هم‌اینک در ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان فارس که زیرساخت آنها فراهم است، زمین به متقاضیان واگذار می‌شود.
اراضی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزون بر هفت هزار هکتار است که از این میزان فاز عملیاتی ایجاد زیرساخت‌ها در پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن اجرا شده است.
تاکنون هفت هزار و ۱۰۰ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس منعقد شده که در قالب این قراردادها ۲ هزار و ۸۱ هکتار زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته و سه هزار و ۳۶۱ واحد صنعتی نیز در این زمین‌ها اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.
نتیجه احداث و بهره‌برداری از این تعداد واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان، ایجاد فرصت‌های شغلی برای بیش از ۳۸ هزار و ۱۰۰ نفر بوده است.

جذب سه هزار و ۷۸۰ سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی فارس


مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: از ابتدای روی کارآمدن دولت تدبیر و امید تاکنون سه هزار و ۷۸۰ سرمایه‌گذار در قالب انعقاد قرارداد و واگذاری ۸۴۴ هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان جذب شده‌اند.
احد فتوحی در گفت و گو با ایرنا افزود: طی مدت مذکور اقداماتی در جهت به بهره‌برداری رسیدن یک هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی با اشتغال ۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر و سرمایه گذاری ۲۱ هزار میلیارد ریال انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این دوره شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی تخصصی دارویی بیضا و نواحی صنعتی خفر و سرچهان نیز بودیم.
او اظهار داشت: طی هشت سال گذشته اقداماتی نیز در جهت طراحی فاز عملیاتی جدید در شهرک‌های صنعتی به وسعت ۴۰۰ هکتار در سطح برای واگذاری به متقاضیان و اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در آنها انجام شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: ارائه بسته حمایتی بیمه صنایع کوچک به واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی استان، تامین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی به میزان ۲۳۱ مگاوات، توسعه اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی به میزان ۳۰۰ هکتار با اجرای طرح‌های توسعه شهرکهای صنعتی بویژه در مناطق تقاضامحور و اخذ سند تفکیکی شهرک‌ها و نواحی صنعتی به میزان ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار با هدف ارائه سند مالکیت به واحد های تولیدی از جمله اقداماتی است که طی سال‌های اخیر انجام شده است.
فتوحی افزود: تامین آب ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی، تامین گاز ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی از طریق اجرای خطوط انتقال و شبکه داخلی و اتصال این واحدها به شبکه سراسری گاز، تامین زیرساخت‌های تلفن ثابت در ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی، اجرای شبکه فیبر نوری در ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی، ایجاد ۹۰ هکتار فضای سبز و صدور چهار پروانه تاسیس و ۲ پروانه بهره‌برداری شهرک صنعتی غیر دولتی از دیگر اقداماتی است که طی هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس انجام شده است.
وی گفت: همچنین طی مدت مذکور شاهد افتتاح مرکز مبادلات پیمانکاری نظام فرعی استان و آغاز پروژه توسعه خوشه‌های فرش دست بافت، گیاهان دارویی، شوری، رب گوجه فرنگی و خرمای فارس برای حمایت از این واحدها و توسعه کمی و کیفی محصولات و شبکه سازی تشکیل زنجیره‌های ارزش و هم افزایی صادرات بودیم.
او اظهار داشت: افتتاح و بهره‌برداری از شهرک فناوری خدمات شیمیایی و مرکز بزرگ خدمات کسب و کار شهرک صنعتی بزرگ شیراز از دیگر دستاوردهای سال‌های اخیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار