معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم از واجد شرایط بودن حدود ۸۴۵ هزار نفر از مردم استان برای شرکت در انتخابات خبر داد و تصریح کرد: هم استانی های عزیز در روز بیست و هشتم خرداد ماه در سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۶۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 08 June 2021

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمان پور امروز و در گفت و گو با خبرنگاران با تأکید بر رعایت الزامات تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و مطابق با فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری بیان کرد: تمام تلاش ما بر آن است تا با بسترسازی مناسب و با تضمین شرایط کاملا بهداشتی شعب اخذ رأی و حُسن انجام امور، شرایطی در استان فراهم آوریم که هم استانی های عزیز پای صندوق ها حاضر شوند.

وی با اشاره به این که حضور در انتخابات به منزله دفاع از ارزش ها و باورهای دینی و انقلابی و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با شعار «ایران مقتدر» است تصریح کرد: هیچ مشکلی در زمینه برگزاری انتخابات بیست و هشتم خرداد ماه وجود ندارد و همه عوامل و دست اندرکاران انتخابات در استان قم برای این مهم آمادگی کامل دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات را در استان قم و بر اساس آمار جمعیتی حدود ۸۴۵ هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: تعرفه های انتخاباتی طبق روال گذشته انتخابات بر اساس تعداد افراد واجد شرایط و البته با لحاظ درصدی افزایش برای مدیریت توزیع این تعرفه ها در نظر گرفته شده است.

وی نظام انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران را یکی از سالم ترین و کارآمدترین نظام های انتخاباتی در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: در هر یک از شعب اخذ رأی ما حداقل ۲۲ نفر از معتمدان و دست اندرکاران انتخابات به همراه ناظران، اصحاب رسانه و نمایندگان نامزدها حضور پیدا می کنند که حضور این تعداد از معتمدین، عملا تضمین کننده سلامت انتخابات بر اساس قانون است.

سلیمان پور سپس افزود: این احتمال وجود دارد که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در روزهای منتهی به انتخابات از عدم وجود شرایط بهداشتی در صندوق های اخذ رأی سخن بگویند که این سخنان قطعا در ضدیت با ملت ایران و برای دور کردن آنان از حق تعیین سرنوشت خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در ادامه به هم استان های عزیز اطمینان داد همه تدابیر لازم بهداشتی در شعب اخذ رأی در نظر گرفته شده و ۱۰ درصد نیز بر تعداد شعب افزوده شده است.

وی اضافه کرد: توزیع و پراکندگی شعب اخذ رأی در استان به گونه است تا مردم بتوانند با سهولت و با کمترین ازدحام اقدام به رأی دادن کنند.

سلیمان پور در عین حال گفت: شب قبل از برگزاری انتخابات، همه شعب اخذ رأی در استان با مدیریت نمایندگان فرماندار گندزدایی می شود، ضمن آن که همه اعضای شعب نیز موظف به استفاده از ماسک و وسائل ضد عفونی کننده هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با ابراز امیدواری به رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط رأی دهندگان عزیز اذعان کرد: در این دوره از انتخابات و به منظور رعایت دقیق تر شیوه نامه های بهداشتی، اخذ اثر انگشت رأی دهندگان نیز از روند رأی گیری حذف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری همزمان سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری، چینش سه صندوق اخذ رأی در هر از شعب نیز به گونه ای خواهد بود تا مردم بتوانند با آرامش کامل و آسودگی خاطر، آراء خود را به صندوق بریزند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار