مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در دستگاه‌های فرهنگی باید به صورت مساله‌محور جلو رفته و منابع را در اختیار مسائل قرار دهیم، گفت: سامانه بودجه‌ریزی عملیاتی صرفا برای استخراج قیمت‌ها نیست بلکه منجر به افزایش شفافیت بودجه هم می‌شود.
کد خبر: ۹۷۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 07 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا سیده «راحله رودکی» روز چهارشنبه در آیین رونمایی از سامانه بودجه‌ریزی عملیاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بر ضرورت راه‌اندازی این سامانه در کل کشور تاکید کرد و افزود: کرمانشاه اولین استانی است که سامانه بودجه‌ریزی عملیاتی در آن رونمایی می‌شود و امیدواریم به زودی در همه استان‌های کشور شاهد این اتفاق باشیم.

وی آگاهی مردم نسبت به حقوق شهروندی خود و اطلاع دقیق از نحوه هزینه کردن منابع در دستگاه‌های دولتی را ضروری دانست و توضیح داد: برای ایجاد شفافیت در بودجه و منابع و همچنین مساله‌محور بودن که اولویت اول ما است باید به سمت و سوی بودجه‌ریزی عملیاتی حرکت کنیم.

رودکی با اشاره به اینکه این سامانه منجر به افزایش بهره‌وری و شفاف سازی در سیستم اداری کشور می‌شود، گفت: از سال گذشته با آموزش همکاران و کارشناسان کار را آغاز کردیم و برای رسیدن به حداکثر موفقیت در اجرای این سامانه نیازمند ثبات در مدیریت و کارشناسان مربوط به این حوزه هستیم.

سامانه بودجه‌ریزی عملیاتی شفافیت بودجه را افزایش می‌دهد
بهرام فاضلی زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه
اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در کرمانشاه نیازمند حمایت‌های ویژه وزارت‌خانه و استانداری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم در این جلسه ضمن ابراز خوشنودی از اینکه کرمانشاه اولین استانی است که این سامانه در آن راه‌اندازی می‌شود گفت: امیدواریم با استفاده از این سامانه موجبات شفاف‌سازی بیشتری را فراهم و گامی موثر در جهت پیشبرد اهداف وزارت‌خانه برداریم.

«بهرام فاضلی‌زاد» با اشاره به پروژه‌های عمرانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم، افزود: امیدواریم بودجه ۶ پروژه عمرانی استان با حمایت‌های وزارت‌خانه و استان تامین شود تا با تکمیل این پروژه‌ها سال‌های بهتری را برای اصحاب فرهنگ و هنر استان پیش‌رو داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان بر حمایت‌های بودجه‌ای وزارت‌خانه از کرمانشاه تاکید کرد و تصریح کرد: با ساعت‌ها بحث و رایزنی با اصحاب فرهنگ و هنر استان و اندیشمندان صاحب‌نظر، برنامه‌های جامع و کاملی را برای نقاط مختلف استان برنامه‌ریزی کردیم که اجرای آن‌ها مستلزم نگاه ویژه و حمایت‌های مالی وزارت فرهنگ و ارشاد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار