نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: جوانان کوتاه بیایند، ازدواج را سخت نگیرند و زدوتر ازدواج کنند.
کد خبر: ۹۷۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ 10 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس آیت‌الله مصطفی علما در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اول ذی‌الحجه (دوشنبه‌جاری) سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) ضمن برشمردن اهمیت تشکیل خانواده، اظهار داشت: خانواده‌ها ازدواج جوانان را آسان و سبک بگیرند.

وی، از پدر و مادرها، دختر و پسر‌ها خواست زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، این ۲ شخصیت بزرگ اسلام را الگوی خود قرار دهند و ازدواج‌های ساده را جایگزین تجملات و رسم‌های اشتباه کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت فراوان ازدواج، گفت: حضرت محمد (ص) در حدیثی فرمودند که انسان با ازدواج دو‌سوم دین خود را تکمیل می‌کند پس همه باید در امر ازدواج جوانان کمک کنند، جوانان نیز کوتاه بیایند و سخت نگیرند و زدوتر ازدواج کنند.

وی با اشاره به سد و مانع مهریه زیاد برای ازدواج جوانان، افزود: خانواده‌ها اگر احکام و الگو‌های اسلامی را در امر ازدواج رعایت کنند لازم نیست مهریه زیاد باشد، در قدیم جهیزیه دختران یک صندوقچه بیشتر نبود و زوج‌ها تا آخر عمر زندگی‌شان دوام می‌آورد و مشکلی پیش نمی‌آمد، بنابراین خانواده‌ها و جوانان باید معیار و الگوی ازدواج امروزه خود را تغییر دهند، مهریه و جهیزیه زیاد خوشبختی نمی‌آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار