ادارات بهزیستی و کمیته امداد شهرستان‌های کرمانشاه، جوانرود و سرپل‌ذهاب به مناسبت هفته ازدواج و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به زوج‌های جوان زیرپوشش این نهاد‌های حمایتی جهیزیه اهدا کردند.
کد خبر: ۹۷۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 14 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا مدیر بهزیستی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه چهار سری جهیزیه به چهار خانواده نیازمند بهزیستی شامل فرش، یخچال، سرویس قابلمه و ظروف آشپزخانه اهدا شد، گفت: مددجویان بسیاری در بهزیستی وجود دارند که به ساده‌ترین امکانات همانند داشتن یک سرویس قابلمه نیاز دارند و مددجویان نیز هستند که فرش، یخچال و وسیله سرمایشی ندارند و در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند.

«صفدر مظفری راد» افزود: از سوی دیگر مددجویانی هستند که از چندین معلول نگهداری می‌کنند و با مشکلات کوچک و بزرگ مواجه هستند و از خیرین خواهان همکاری بیشتری هستیم.

او گفت: شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۶۵۳۸۹۲۰۲، شماره حساب ۴۱۵۶۰۳۴۵۴۱۵۸۵۳۴۸ به عنوان راهی برای کمک و یاری رسانی به مددجویان بهزیستی است.

کمیته امداد جوانرود به ۱۵ نوعروس جهیزیه اهدا کرد

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان جوانرود نیز گفت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب ۱۵ نوعروس کمیته امداد این شهرستان جهیزیه ازدواج دریافت کردند.

«لقمان انفرادی» افزود: به هر نوعروس مبلغ ۳۰ میلیون تومان شامل پنج قلم کالا یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و جار و برقی اهدا شد.

وی اظهار داشت: در مجموع با همت کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیرین برای اهدای جهیزیه این ۱۵ نوعروس ۴۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

انفرادی یادآور شد: تا اول مهر ماه سال جاری ۹۰ نوعروس شهرستان جوانرود جهیزیه ازدواج دریافت خواهند کرد.

در ادامه از نوعروسانی که زندگی مشترک خود را با کمترین مهریه آغاز کرده بودند با هدایایی تجلیل شد.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزارنفرجمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است

اهدای ۳۳ فقره جهیزیه به نوعروسان سرپل‌ذهاب

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) سرپل‌ذهاب نیز گفت: ۳۳ فقره جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه (س) به ارزش ٤٠ میلیون تومان در این شهرستان اهدا شد.

«علی اکرم منصوری» افزود: این جهیزیه‌ها شامل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جارو برقی و تلویزیون است که با ۱۳میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار خریداری و تحویل مزدوجین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) شد.

وی اظهار داشت: هدف از این کار تسهیل در امر ازدواج، کمک به جوانان نیازمند، تشویق و ترغیب به تشکیل خانواده و کم کردن آسیب‌های اجتماعی است.

همچنین مراسم جشن شروع زندگی مشترک زوجین جوان سرپل ذهابی همزمان با سالروز ازدواج آسمانی امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) با حضور امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسوولان سرپل‌ذهاب در اردوگاه شهید باهنر سرابگرم برگزار شد.

فرماندار سرپل ذهاب در این مراسم گفت: ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) بهترین پیوند مبارک است که سبب گسترش نسل پیامبر اکرم (ص) در کمال سادگی، صفا و صمیمیت انجام شد.

«نورالدین فرزادی پور» افزود: حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) را باید الگو و سر مشق قرار دهیم، زیرا این زوجین خوشبخت‌ترین زوج‌های عالم هستی هستند.

وی اظهار داشت: زندگی و ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای جوانان و نمونه سبک زندگی اسلامی در عصر حاضر است.

وی در پایان گفت: تسهیل در امر ازدواج و کمک به جوانان جامعه امروزه امری واجب است که در شرایط سخت اقتصادی باید مورد توجه مسوولان گیرد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰هزار تن جمعیت دارد.

اول ذیحجه مصادف با ۲۱ تیرماه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان روز ازدواج و رو عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار