معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان گفت: سال آینده سیستم حمل و نقل شهری همدان بی.آر.تی می‎شود که طول خطوط آن ۶۰ کیلومتر به صورت رفت و برگشت است.
کد خبر: ۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰ 03 March 2015

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان گفت: سال آینده سیستم حمل و نقل شهری همدان بی.آر.تی میشود که طول خطوط آن ۶۰ کیلومتر به صورت رفت و برگشت است.

به گزارش تسنیم ؛  عباس صوفی در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان اظهار داشت: براساس مطالعات جامع حمل و نقل ترافیک در شهرهای بین ۳ هزار تا ۱۸ هزار نفر جمعیت باید سیستم حمل و نقل عمومی شهر تبدیل به بی.آر.تی شود.

وی افزود: در این راستا راه‌اندازی سیستم بی.آر.تی شهر همدان در سال ۹۲ مصوب شده است و مشاور اجرای این طرح توسط شهرداری انتخاب شده است و ۸۰ درصد کارهای مطالعاتی را به اتمام رسانده است و از نظر تمام کارشناسان شهری، اساتید دانشگاه و اعضای شورای اسلامی شهر همدان استفاده شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان تصریح کرد: سیستم حمل و نقل شهری بی.آر.تی، اتوبوسهای سریع با کیفیتی هستند که بدون ایجاد ترافیک ترددی در شهر مسافران را در ایستگاههای خاص جابجا میکنند و با این اقدام میزان رضایت مردم افزایش مییابد.

وی با بیان اینکه قرارداد شهرداری با بانک شهر برای اجرای طرح کیف پول الکترونیکی و کارت بلیت اتوبوس منعقد شده است، گفت: نصب کیوسک‌ها در سطح شهر، نصب دستگاه ABL در کیوسک‌ها و همچنین دستگاه پورت الکترونیکی در اتوبوس‌ها در حال اجرا است و پس از پایان این اقدامات، طرح کیف پول الکترونیکی اجرا می‌شود.

صوفی با تأکید بر اینکه سیستم حمل و نقل شهری همدان در بخش اتوبوسرانی مهندسی نیست، عنوان کرد: مردم همدان همواره از برنامه زمانبندی تردد اتوبوسها و کیفیت آنها اظهار نارضایتی دارند که بر این اساس با راهاندازی حمل و نقل بی.آر.تی، سیستم تردد داخلی شهری ساماندهی میشود.

وی افزود: اکنون ۹۰ درصد ظرفیت اتوبوس داخلی شهری همدان در مرکز میدان امام(ره) و خیابانیهای اصلی منتهی به آن مستقر هستند که با اجرای سیستم بی.آر.تی میدان امام(ره) شهر همدان از نظر پایانه بودن آزاد میشود و به راحتی می‏توان طرح پیاده‏ راه شدن ۶ خیابان اصلی را عملیاتی کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان بیان کرد: با اجرای حمل و نقل بی.آر.تی، سیستم ناوگان تاکسیرانی نیز مهندسی میشود و رانندگان تاکسی نیز با فراق بال بیشتری در مسیر عبور تعریف شده تردد می‏کنند.

وی گفت: برای سیستم حمل و نقل شهری بی.آر.تی همدان که سال آینده اجرایی میشود سه کریدور عبوری تعریف شده است به طوری که خط اول از میدان بیمه تا شهرک فرهنگیان، خط دوم از سمت میدان قائم به میدان امام حسین(ع) و خط سوم از میدان صداوسیما تا رسالت پیشبینی شده است.

صوفی ابراز کرد: طول این سه خطوط ۶۰ کیلومتر به صورت رفت و برگشت است که سرفصل زمان تردد حمل و نقل بی.آر.تی در یک مسیر ۲۰ دقیقه برآورد شده است که طبق شرایط مختلف قابل کاهش است.

وی از حذف تقاطع مزدقینه در شهر همدان خبر داد و افزود: با این اقدام دو دوربرگردان با رعایت خطوط ۷۵ متری به منظور تسهیل در رفت و آمد اهالی روستای مزدقینه و بیمارستان بعثت ایجاد میشود و استاندادرهای لازم برای دور زدن اتوبوسها و خودروهای سنگین مدنظر قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان تصریح کرد: همچنین پایانه سرگذر نیز برای استقرار ۴۰ دستگاه اتوبوس و ۸۰ دستگاه خودروی ون مربوط به مسیر شهرک مدنی در هفته آینده به بهرهبرداری می‏رسد و از ورود این خودرو به منظور تسهیل در تردد مرکز شهر جلوگیری به عمل میآید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
انشااله که تا سال 2015 شمسی محقق بشه!!!! هنوز راه آهن بیاد این پیشکش
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
سلام با عرض خسته نباشید و تشکر از زحمات شما عزیزان، واقعا پروژه هایی که نام.برده نیشه، پروژه های خوبی هستن، قطار شهری، بی آر تی، برج دو قلو ایرانیان، تقاطع های غیر هم سطح، اما اکثرا در حد صحبت باقی میمونند، و این درست نیست چون لیاقت شهر تاریخی همدان بسیار بالاتر از این تاخیرها و سر کار گذاشتن مردم هستش، امیدوارم روزی برسه که همدان به جایگاه واقعیش برسه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار