معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان مرکزی گفت: ۳۷۱ میلیون و ۱۲۳ هزار دلار کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از استان به ۸۰ کشور جهان صادر شد.
کد خبر: ۹۸۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ 07 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، جعفراصغری افزود: ۴۷۷ تن انواع کالاهای غیرنفتی امسال از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب هفت و ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌ است.
وی ادامه داد: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن‌های سنگین و سبک، شمش آلومینیوم، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، مصنوعات پلاستیکی و یکبار مصرف، مصنوعات شیشه‌ای و بلورجات، مقاطع فولادی، دستمال کاغذی، کاشی و سرامیک از جمله عمده کالاهای صادر شده در این مدت بوده‌است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان مرکزی یادآورشد: این کالاها به مقصد ۸۰ کشور جهان از جمله ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان و ازبکستان صادر شده است.
اصغری افزود: ۴۲ تن کالا نیز به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۱۷۶ دلار از ابتدای سال جاری تاکنون از ۴۱ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هند و آلمان به استان مرکزی وارد شد که واردات این محصولات به استان از نظر وزنی چهار و ارزشی ۶۷ درصد افزایش یافته‌ است.
وی گفت: مواد اولیه تولید پوشک، پاکت و آبمیوه، ماشین آلات، اجزا و قطعات، اسانس خوراکی، مواد اولیه خوراکی، موز سبز، مفتول فولادی و کویل آلومینیوم از جمله عمده کالاهای وارد شده به استان مرکزی در این مدت بوده‌ است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان مرکزی در خصوص آمار ثبت سفارشات چهارماهه نخست سالجاری نیز اظهار داشت: تعداد۲۱۰۲ ثبت سفارش در سامانه ثبت شده و در حدود ۹۶ درصد از ثبت سفارش ها مورد تائید قرار گرفته که ارزش ثبت سفارشات ۴ ماهه امسال ۴۶۹ میلیون یورو می باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار