سخنگوی شورای وحدت استان همدان با بیان کرد: در سه انتخابات خط مشی شورای وحدت کشور ملاک بیانیه گام دوم انقلاب بود و معتقدیم در آینده نزدیک برای انتخاب مدیران و در آینده نیز برای انتخابات مجلس به این بیانیه توجه کنیم که گردش قدرت بین نخبگان و تمایل به سمت مدیران انقلابی و جهادی باشد.
کد خبر: ۹۸۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵ 08 August 2021
سخنگوی شورای وحدت استان همدان با بیان اینکه از احزاب، گروه‌های سیاسی و نمایندگان مجلس تقاضا داریم آیت‌الله رئیسی را در انتخاب وزرا و استانداران آزاد بگذارند و سهم‌خواهی نکنند گفت: طبق بیانیه دوم انقلاب گردش نخبگان در جامعه را مطالبه‌گری خواهیم کرد تا این امر محقق شود.

به گزارش تابناک همدان، بهزاد خزائیان ضمن تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: کمیته رسانه و ارتباطات در شورای وحدت تشکیل شده و به حمایت رسانه‌ها نسبت به مطالبه‌گری از مسوولان در این مجموعه نیاز داریم.

وی با اشاره به فعالیت شورای وحدت استان در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: در انتخابات ریاست جمهوری از آیت‌الله رئیسی حمایت کردیم که امروز مراسم تنفیذ در کشور اجرا شد و وی به ریاست جمهوری منصوب شدند.

سخنگوی شورای وحدت استان همدان با بیان اینکه در انتخابات شورای شهر همدان لیست ۱۱ نفره معرفی و حمایت کردیم که شش نفر از آن‌ها با حمایت مردم منتخب شدند افزود: در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس از حوزه شهرستان بهار و کبودراهنگ نیز شورای وحدت از آقای توسلی حمایت کرد که خوشبختانه او نیز به مجلس راه یافت.

خزائیان با بیان اینکه شورای وحدت استان با خرد جمعی و مشارکت سه ضلع روحانیون، احزاب و اقشار به فعالیت خود ادامه می‌دهد گفت: گفتمان ما عدالتخواهی، کارآمدی و توسعه درون‌زا است.

وی به آسیب‌شناسی در راستای ادامه فعالیت شورای وحدت اشاره کرد و افزود: شورای وحدت صرفا تشکیلات انتخاباتی نبوده و در آینده با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد.

سخنگوی شورای وحدت استان همدان با اشاره به اینکه کار اصلی ما احصاء مشکلات و معضلات مردم و پیگیری نیاز‌ها و دغدغه اصلی آنهاست گفت: مشارکت قابل قبول مردم در انتخابات با وجود مشکلاتی که در جامعه وجود دارد مورد توجه بوده است.

وی با تاکید به اینکه مردم از لحاظ معیشت و اقتصاد در تنگنا هستند، اما شاهد ۴۹ درصدی مشارکتی آن‌ها در پای صندوق‌های رای بودیم افزود: متاسفانه در استان همدان با کاهش مشارکت مردم مواجه بودیم که باید این موضوع آسیب‌شناسی شود.

خزائیان با بیان اینکه نارضایتی مردم استان از وضع اقتصاد و معیشت در طول هشت سال گذشته بر این مشارکت اثر گذاشته است گفت: عدم پاسخگویی مسوولان ارشد استان به دغدغه‌های واقعی مردم و عملکرد ضعیف در اقناع و روشنگری مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای در این زمینه موثر بوده است.

وی با تاکید به اینکه باید تلاش کنیم اعتماد از بین رفته را برگردانیم افزود: در همدان متاسفانه مسوولان طی سال‌های گذشته آمار و ارقام غیرواقعی و کاذب از وضعیت استان را دادند و در نتیجه عدم اعتماد باعث شده مشارکت پایین بیاید.

سخنگوی شورای وحدت استان همدان با طرح این سوال که آیا واقعا نرخ بیکاری در استان زیر هشت درصد است در صورتی که همه ما در خانواده‌ها با جوان بیکار تحصیلکرده مواجه هستیم گفت: وقتی آمار غیرواقعی و کاذب از مردم گزارش می‌دهیم، می‌شود مبنای عملکرد مسوولان و استان با کاهش تخصیص اعتبارات نیز مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه وقتی درصد بیکاری به زیر هشت درصد اعلام می‌کنیم استان ما توسعه یافته و برخوردار محسوب می‌شود و در جذب اعتبارات متوازن با محدودیت مواجه خواهد شد عنوان کرد: در برخورداری از امتیازات بخش خصوصی خوب عمل نمی‌کنیم.

خزائیان با بیان اینکه آمار غیرواقعی باعث شده همدان از لحاظ گرانی و تورم بخش مسکن در کشور رتبه سوم را داشته باشد گفت: همدان صدرنشین نرخ تورم اجاره‌بها در کشور است.

وی با اشاره به اینکه اگر واقعا با مردم صادق باشیم و واقعیت‌های جامعه را بیان کنیم مردم با مسوولان همراهی می‌کنند افزود: آقای روحانی هشت سال سکاندار کشور بود، اما وضعیت خوبی را در کشور ایجاد نکرد و امروز آقای رئیسی با وجود همه مشکلات که با رای خوبی هم انتخاب شده، با مسائلی درگیر خواهد بود.

سخنگوی شورای وحدت استان همدان با بیان اینکه نرخ تورم در کشور ۵۳ درصد است افزود: رشد ۸۰۰ درصد قیمت ارز، کاهش شدید ارزش پول ملی، کاهش ۴۵ درصد قدرت خرید مردم، افزایش ۸ تا ۱۰ برابری قیمت مسکن، افزایش نقدیندگی از ۴۳۰ هزار میلیارد تومان به ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از دیگر معضلات است.

وی با بیان اینکه دولت روحانی در قالب اوراق ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای دولت آقای رئیسی تعهد ایجاد کرده و این مشکل ایجاد خواهد کرد افزود: ۴۰ درصد سرمایه مردم در بورس در دولت روحانی از بین رفته است.

خزائیان با اشاره به خروج ۱۸ تا ۳۰ میلیارد دلار ارز و ۶۰ تا ۸۰ تن طلا از کشور به خاطر ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی آقای جهانگیری گفت: کسری بودجه ۹۰۰ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰ از دیگر مشکلات است.

 وی با اشاره به اینکه میراث دولت آقای روحانی برای آقای رئیسی خوب نیست و با یک رکود تورمی همراه است گفت: از احزاب، گروه‌های سیاسی و نمایندگان مجلس تقاضا داریم آقای رییسی را در انتخاب وزرا و استانداران آزاد بگذارند و سهم‌خواهی نکنند گرچه ایشان اعلام کردند مستقل هستند.

سخنگوی شورای وحدت استان همدان با بیان اینکه در لیست ۱۱ نفره شورای وحدت، ۶ نفر به شورا راه یافتند و جلسه‌ای را با اعضا داشتیم افزود: در انتخابات شورای شهر میثاق‌نامه‌ای را با کاندیدا‌ها امضا کردیم که ۱۰ بند دارد و شعار ما «شورای مردمی و همدان آباد» بود، معتقدیم شورای شهر به عنوان پارلمان شهری از درگیری‌های سیاسی خود را دور نگه دارد و عدالتخواهی، مبارزه با فساد، رانت‌خواری و رشوه‌خواری در شهرداری مورد توجه باشد.

وی با اهمیت به پیشرفت همه جانبه و توسعه متوازن در تمام مناطق شهر با اولویت ساماندهی حاشیه شهر از سوی شورای شهر گفت: شورای شهر باید در برابر شهروندان و رسانه‌ها پاسخگو باشند و باید احزاب و گروه‌ها شورای شهر را در انتخابات شهردار آزاد بگذارند.

خزائیان با بیان اینکه شورای وحدت در انتخاب شهردار وارد مصادیق نمی‌شود و شاخص‌ها را عنوان کرده که به سمت نیرو‌های متخصص و کارآمد از بدنه شهرداری و ترجیحا از بدنه بومی استان بروند گفت: شورای وحدت قرار است مطالبه‌گری از شهردار آینده و شورای ششم داشته باشد.

وی در ادامه نسبت به اظهارات خبرنگاران مبنی بر انتخاب مدیران کارآمد بیان کرد: یکی از دلایلی که عرصه سازندگی در کشور محقق نشده موضوع تکراری مدیران است و باید ورود نخبگان مدنظر باشد؛ مدیر متخصص، متعهد و انقلابی می‌تواند در این زمینه مطرح باشد و تحول در حوزه مدیران استان لازم است.

سخنگوی شورای وحدت استان همدان با بیان اینکه چرا باید مراجعه به افراد بازنشسته شود مگر قحط‌الرجال است؟ عنوان کرد: طبق بیانیه دوم انقلاب گردش نخبگان در جامعه را مطالبه‌گری خواهیم کرد تا این امر محقق شود.

وی در خصوص عملکرد برخی از احزاب گفت: متاسفانه بعد از انقلاب احزاب به معنای واقعی شکل نگرفتند و این یکی از مشکلات پیش روی ماست.

خزائیان با بیان اینکه احزاب وحدت بیش از ۴۰ سال سابقه دارد و در تاریخچه خود اهل افراط و تفریط نبوده است گفت: شورای وحدت کمیته ۱۹ گانه دارد و این کمیته‌ها در حد توان در حد کارشناسی معضلات را احصاء می‌کنند تا بر اساس واقعیت‌های موجود اعلام و پیگیری شود.

وی با تاکید به اینکه ما با قدرت بر اساس برنامه دکتر رئیسی که قرار است مطالبه‌گری را قانونمند دنبال کنند، مسائل را دنبال خواهیم کرد افزود: در انتخاب مدیران باید از ظرفیت تمام نیرو‌های انسانی استفاده کرد و منافع ملی و استانی را در نظر گرفت، نباید حزبی رفتار کرد که معتقدیم آقای رئیسی نیز این موضوع را مد نظر قرار خواهند داد.

سخنگوی شورای وحدت استان همدان با بیان اینکه باید بین سهم خواهی و معرفی گزینه تفکیک قائل شویم گفت: اولین نقطه مطالبه‌گری باید معرفی مدیران قوی باشد.

وی گفت: هنوز دولت و کابینه به مجلس معرفی نشده و رای اعتماد نگرفته و وزیر کشور انتخاب نشده تا استاندار بر اساس صلاحیت وزیر انتخاب شود برخی دوستان استاندار را معرفی می‌کنند!.

خزائیان با بیان اینکه اگر وارد چرخه معیوب شویم به خود آسیب خواهیم زد تأکید کرد: کسی که می‌خواهد استاندار آقای رئیسی باشد باید به معنای واقعی فسادستیز باشد، قبول کنید همین معرفی‌ها تنش ایجاد کرده که از ۱۰ مورد هشت مورد بازنشسته انتخاب کرده‌اند!

وی خاطرنشان کرد: در مورد شهردار تجربه دوستان در سال‌های گذشته این بوده که وقتی مصداقی ورود کردند آسیب زدند و این خود باعث تفرقه خواهد شد، ضوابط انتخاب شهردار در قانون مشخص شده و طبق آن باید پیش رفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار