رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در حکمی حسین حسین زاده را بعنوان مدیر جدید مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین منصوب کرد.
کد خبر: ۹۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 21 September 2015
فرماندار قصرشیرین روز دوشنبه در آیین معارفه مدیر جدید مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین گفت: پارسال یک میلیارد و 764 میلیون دلار کالا به ارزش وزنی سه میلیون و 842 هزار تن از این مرز به اقلیم کردستان عراق صادر شد.

افشین رضایی اظهار کرد: در مجموع کالاهای صادر شده با احتساب صادرات سایر گمرکات کشور که از مرز پرویزخان صورت گرفته سال گذشته نزدیک به چهار میلیارد دلار کالا از این مرز رسمی به عراق صادرات شد.

وی گفت: مرز پرویزخان از دیرباز مشکلات عدیده ای داشته ولی در دو سال گذشته با واگذاری مدیریت به فرمانداری سعی شد با بهره وری و مدیریت صحیح منابع ثبات نسبی در این مرز ایجاد شود.

وی اظهار کرد: در گذشته این مرز بدون متولی بود و رایزنی هایی برای استقرار مدیریت گمرک در این مرز صورت گرفت و فرمانداری با وجود این مشکلات مسئولیت آن را برعهده گرفت.

وی با تقدیر از تلاش تمامی ادارات مستقر در مرز شامل نیروهای امنیتی، انتظامی و اداری گفت: این حجم بالای صادرات از این مرز نشانه تلاش فراوان و همکاری تمامی ادارات متولی است.

وی گفت: در نیمه نخست سالجاری نیز با احتساب صادرات سایر گمرکات نزدیک به یک میلیارد دلار صادرات کالا از مرز پرویزخان صورت گرفته است.

فرماندار قصرشیرین خاطرنشان کرد: درآمدهای حاصل از بخش کوله بری در مرز رسمی پرویزخان نیز نزدیک به 25 میلیارد ریال در سال گذشته برای فعالیت 52 هزار کوله بر بوده است.

رضایی گفت: ادارات باید با مدیریت جدید همکاری و هم افزایی سازنده ای برای افزایش بهبود صادرات در مرز داشته باشند.

وی ادامه داد: تجار و پیله وران ستون اصلی صادرات در مرز هستند و برای روان سازی و افزایش صادرات نیازمند همسویی بین مجموعه تجار و ادارات هستیم.

وی گفت: در گذشته درآمدهای حاصل از این مرز خارج از شهرستان هزینه می شد اما با تلاش های صورت گرفته نزدیک به 30 میلیارد ریال از درآمد حاصل از توقفگاه خودرو که در اختیار شهرداری قصرشیرین است برای انجام کارهای عمرانی در شهر قصرشیرین هزینه شد.

در پایان این آیین حکم انتصاب حسین حسین زاده بنا به پیشنهاد استاندار کرمانشاه و با تایید رییس کل گمرکات کشور به عنوان مدیر جدید مرز پرویزخان قصرشیرین قرائت و به وی اهدا شد.

مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که به طور میانگین هر سال حدود 54 درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.

روزانه به طور میانگین 800 تا یک هزار کامیون از مرز پرویزخان و 450 تا 500 دستگاه کامیون از مرز خسروی کالاهای صادراتی ایرانی را به عراق حمل و صادر می کنند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار