در آستانه فرا رسیدن موسم پاییز و ماه مهر گلهای باغ علم و دانایی ایلام همزمان با سراسر کشور در مدارس ایلام شکفتند.
کد خبر: ۹۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 22 September 2015
در آستانه فرا رسیدن موسم پاییز و ماه مهر گلهای باغ علم و دانایی ایلام همزمان با سراسر کشور در مدارس ایلام شکفتند.
به گزارش تابناک ایلام، امروز کلاس اولی های ایلام به همراه والدین خویش در جشن شکوفه ها برای بار اول حضور در مدرسه را آغاز کردند تا بچشند میوه دانایی و فردا روز به ثمر بنشینند برای آینده سازی کشور.
همه دانش آموزان خوشحال و شاد در حالی که لباس های فرم مدرسه را بر تن کرده بودند و شاخه های گل سرخ و صورتی و سفید در دست داشتند با هم شعر باز آمد بوی ماه مهر بوی ماه مدرسه را هم صدا با والدین خویش تکرار کردند و فصل جدیدی از باغ علم و دانایی پیش روی خود گشودند.
در این بین بودند دانش آموزان کلاس اولی که برای بار اول از والدین خویش جدا می شدند و با ترس و چشم هایی اشکبار در صف های نامنظم در کنار همکلاسی های جدید خود لحظه ها را به سختی سپری کردند.
اما چه بسیار دانش آموزان کلاس اولی که سال های پیش تجربه حضور در مهد کودک ها و پیش دبستانی را تجربه کرده بودند خوشحال و خندان حالا شکوفه لبخند بر لب در انتظار زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و قدم نهادن در کلاس اول را به انتظار نشسته بودند.
با این حال امروز جشن شکوفه های باغ دانایی همزمان در سراسر کشور با حضور همه شش ساله های نیمه اولی و هفت ساله های نیمه دومی در کنار اشک ها و لبخندها آغاز شد و زنگ ماراتن پیش بسوی دانایی و آموختن علم و معرفت برای آنها به صدا درآمد تا 12 سال دیگر ثمره تلاش خود را ببینند و جوانانی دانا و فهیم شوند برای آینده سازی کشور.
به گزارش ایرنا جشن شکوفه ها در 686 واحد آموزشی ابتدایی استان ایلام امروز سه شنبه 31 شهریورماه برگزار شد.
این در حالی بود که جشن شکوفه ها ویژه نوآموزان بدو ورود به دبستان بصورت نمادین در مرکز استان با حضور مسوولان ساعت هشت صبح در دبستان توحید شهر ایلام برگزار شد.
در این جشن بیش از 9 هزار نوآموز ایلامی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
100 هزار دانش آموز ایلامی سال تحصیلی جدید را مهرماه آغاز می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار