مدیر ناحیه شهرری شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران گفت: با اجرای طرح توسعه شبکه آب آشامیدنی به طول یکهزار متر و صرف ۱۵ میلیارد ریال اعتبار، آرزوی دیرینه اهالی روستای امامزاده ابوالحسن شهرستان ری برای اتصال به شبکه آب شهری و بهره‌مندی از آب با کیفیت به واقعیت پیوست.
کد خبر: ۹۸۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 28 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، عبدالله مجاهد روز شنبه در این باره اظهار داشت: روستای امامزاده ابوالحسن (ع) با جمعیت ثابت و سیار یکهزار نفر در حاشیه بزرگراه شهید رجایی در بخش مرکزی شهرستان ری با وجود همجواری با شهرستان ری، سالها با مشکلات کمی و کیفی آب آشامیدنی دست به گریبان بود.

وی ادامه داد: به همین جهت از نخستین روزهای یکپارچه سازی خدمات آبفا و تحویل گیری این روستا در سال ۱۳۹۹، تلاش های زیادی به منظور رفع مشکلات کمی و کیفی آب این روستا صورت گرفت تا دغدغه چندین ساله مردم این روستا در زمینه برخورداری از آب آشامیدنی با کیفیت برطرف شود.

این مسئول افزود: در همین راستا به منظور تامین مستمر و پایدار منابع و افزایش کمی وکیفی آب آشامیدنی، روستا، طرح اتصال شبکه توزیع آب این روستا به شبکه توزیع آب شهرستان ری با اجرای یک خط جدید آبرسانی از خیابان شهید رجائی به روستای امامزاده ابوالحسن (ع) به طول یکهزار متر در دستور کار قرار گرفت و با اتمام عملیات لوله گذاری و اتصال به شبکه توزیع آب شهری پایان یافت.

مجاهد هزینه اجرای این طرح توسعه شبکه را ۱۵ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشا کرد: با اجرای این خط آبرسانی ضمن اتصال شبکه توزیع آب روستای امامزاده ابوالجسن به شبکه توزیع آب شهرستان ری، مشکل کمی و کیفی آب آشامیدنی این روستا نیز به طور کامل برطرف شد و آرزوی دیرینه اهالی روستا برای برخورداری از آب آشامیدنی با کمیت و کیفیت مناسب تحقق یافت.

شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ شهر تهران به مرکزیت شهرستان ری، منطقه ای به وسعت ۸۰ کیلومترمربع از شهر تهران، ۵ شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیام دشت و ۷۲ روستای جنوب تهران و شهرستان ری را شامل می شود. محدوده عملیاتی شرکت در حال حاضر ۱۲۸کیلومتر مربع است.

بخش مرکزی شهرستان ری دارای ۲ دهستان به نام های غنی آباد و عظیمه و ۱۲ روستا است، این بخش از شمال به بزرگراه آزادگان، از جنوب به تقاطع ایران ترانسفو و روستای فتح آباد در جاده قدیم قم، از غرب به اتوبان صالح آباد و از شرق به بزرگراه امام رضا(ع) منتهی می شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار