کد خبر: ۱۱۶۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳ 04 May 2024

به گزارش تابناک مازندران ، حذف ارز ترجیحی واردات برنج ، مطالبه به حق کشاورزان شمالی است، سیاست حذف کامل آن را در مجلس دوازدهم دنبال می‌کنم

بر اساس این گزارش ، دکتر حسن حسن‌نتاج «نماینده منتخب مردم بابل» در گفت و گویی اظهار داشت: 
یکی از مهمترین موضوعاتی که در نخستین روزهای شروع به کار رسمی مجلس دوازدهم آن را پیگیری خواهم کرد طرح حذف ارز ترجیحی برنج وارداتی است.
برنج در مازندران به عنوان تولید استراتژیک محسوب می‌شود و باید در زمان تصمیم گیری و سیاستگذاری برای این کالا در دولت منافع همه در نظر گرفته شود.
در سال گذشته با تولید یک میلیون و ۲۲۳ هزار و ۷۰۵ تن شلتوک برنج در ۲۰۹ هزار و ۹۳ هکتار اراضی شالیزاری قطب تولید برنج یا رتبه نخست میزان تولید برنج در کشور بوده است و جایگاه نخست تولید ایجاب می کند که برای تامین حقوق و حمایت از کشاورز برنج کار مازندرانی از تمام ظرفیت قانونی مجلس برای حذف ارز ترجیحی و اجرای آن از سوی دولت استفاده کنم.
وزیر جهاد کشاورزی رئیس شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی است و چنانچه اراده‌ای در دولت برای تشکیل جلسه و تعیین قیمت و اعلام خرید تضمینی برنج وجود نداشته باشد تا زمان شروع مجلس دوازدهم نیز هیچ اقدامی صورت نگیرد قطعا از ظرفیت قانونی نمایندگی مجلس استفاده خواهم کرد و با طرح شکایت علیه اعضای شورای قیمت گذاری بویژه وزرای جهاد کشاورزی و اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون اصل ۹۰ تحقق این حق برنج کاران را تا أخذ نتیجه اعلام قیمت دنبال خواهم کرد.
سال ۱۴۰۱ شاهد وارد یک میلیون و ۷۷۰ هزار تنی برنج بودیم که در سال ۱۴۰۲ به ۷۶۰ هزار تن رسید؛ این دستاورد کاهش یک میلیون تنی واردات برنج قابل تحسین است.


 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار