معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: در بهار امسال نرخ مشارکت اقتصادی خراسان شمالی ۴۵ و دو دهم درصد و مشارکت اقتصادی در کشور ۴۱ و دو دهم درصد اعلام شد.
کد خبر: ۱۱۲۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ 26 August 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی و به نقل از خبرگزاری فارس، ناصر فخرموحدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در سومین روز از هفته دولت در آیین افتتاح سردخانه دومداره و ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی و سورتینگ و بسته بندی میوه نارین بلقیس اسفراین اظهار کرد: مهار تورم و رشد تولید در دو سال دولت سیزدهم در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف استان تحقق یافته به طوری که در بهار امسال نرخ مشارکت اقتصادی خراسان شمالی ۴۵ و دو دهم درصد و مشارکت اقتصادی در کشور ۴۱ و دو دهم درصد اعلام شد.

وی به آمار پایین نرخ بیکاری استان هم اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری استان سال گذشته هفت درصد و در کشور ۸/۲ درصد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه بخش کشاورزی استان یک سوم توسعه استان را شامل می‌شود، افزود: بخش کشاورزی به دلیل نقش آفرینی در حوزه‌های توسعه، اشتغالزایی و رشد اقتصادی حائز اهمیت است.

وی توسعه صنعتی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: برگزاری رویداد‌های تانای صنعت یک ارکان مهم در توسعه صنعتی است که در خراسان شمالی به خوبی برگزار شده است.

فخر موحدی از فعال شدن ۶۶ واحد تولیدی راکد در این دولت خبر داد و افزود: سهم سال گذشته استان از فعال شدن واحد‌های تولیدی راکد، ۴۱ واحد بود.

وی خاطرنشان کرد: پنج هزار میلیارد تومان پروژه به مناسبت هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد که نشان از همدلی و همراهی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار