سرپرست اداره کل استاندارد استان قزوین گفت: ۷ درصد مراکز عرضه کننده مواد غذایی در استان قزوین فاقد استانداردهای لازم هستند.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹ 07 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، میترا عقیلی ظهر امروز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار و امنیت غذایی استان قزوین که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهارکرد: اجرای طرح بازرسی از وضعیت بهداشتی مراکز فروش مواد غذایی در استان قزوین آغاز شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه ۷ درصد از مراکز عرضه کننده مواد غذایی در استان قزوین فاقد استانداردهای لازم هستند، افزود: در راستای اجرای این طرح از ۱۱۰ مرکز عرضه مواد غذایی بازرسی به عمل آمده است که ۹۳ درصد مراکز با استانداردها انطباق داشته اند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان قزوین از بازرسی ۸۲ مرکز عمده عرضه خشکبار در استان قزوین خبر داد و اضافه کرد: طی بازرسی از این مراکز، عدم برخورداری از استانداردهای لازم در ۲۱ درصد مراکز مشاهده و ثبت شد.

این مسوول به صدور اخطار کتبی به مسوولین غرفه ها در جشنواره های نمایشگاه های بین المللی جهت عرضه کالای غیر استاندارد اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۳ نمایشگاه برگزار شده در نمایشگاه های بین المللی استان قزوین از ۵۳۰ غرفه عرضه کننده بازدید و ۹ قلم جنس فاقد استاندارد شناسایی و برابر قوانین و مقررات به متخلفین امر اخطار کتبی داده شده است.

عقیلی یادآور شد: سبزی خرد شده، گلاب، پفک فله ای، چیپس فله ای، زعفران، دوچرخه، ظروف آلومینیومی و سه راهی برق از اقلام غیر استاندارد کشف شده در جشنواره های نمایشگاه های بین المللی قزوین بوده است.

وی در پایان عنولن کرد: عرضه این ۹ قلم جنس در جشنواره های نمایشگاهی ممنوع و در این زمینه نظارت ها جدی تر شده است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار