مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های خراسان‌شمالی با بیان اینکه همزمانی بازگشایی مدارس و فصول سرد، زمینه شیوع بیماری‌های تنفسی را افزایش داده است، گفت: برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و این بیماری‌ها نیاز است که دانش‌آموزان نکات بهداشت بهداشتی را رعایت و اصول خودمراقبتی را فرابگیرند.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶ 10 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، فلوریا انفرادی، مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی با بیان اینکه همزمانی بازگشایی مدارس و فصول سرد، زمینه شیوع بیماری‌های تنفسی را افزایش داده است، اظهارکرد: برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و این بیماری‌ها نیاز است که دانش‌آموزان نکات بهداشت بهداشتی را رعایت و اصول خودمراقبتی را فرابگیرند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری تنفسی مانند، آنفلوآنزا، سرماخوردگی و کرونا توصیه می‌شود، گفت: یکی از عوامل مهم و موثر در شیوع سرماخوردگی و سایر بیماری‌های تنفسی تجمع افراد در زیر یک سقف است، بنابراین برای به حداقل رساندن خطر انتقال بیماری‌های تنفسی شایع باید تهویه فضا‌های سربسته مورد توجه قرار گیرد و در و پنجره‌ها در فواصل معینی باز شوند تا تهویه هوا به خوبی انجام شود.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک برای مبتلایان به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، کرونا، آنفلوانزا و سایر بیماری‌های تنفسی افزود: فرد بیمار برای جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران حتما باید از ماسک مناسب به شیوه صحیح استفاده کند.

وی تاکید کرد: شستن صحیح دست‌ها برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی، میکروبی و انگلی ضروری است بنابراین باید آموزش لازم در این خصوص به دانش‌آموزان ارائه شود.

انفرادی گفت: چنانچه فرزندشان مبتلا به بیماری خاصی است و یا از داروی خاصی استفاده می‌کند موضوع را حتما با اولیای مدرسه درمیان بگذارند تا در شرایط ویژه بتوان با اولویت و اطلاعات کافی به این دانش‌آموزان کمک کرد.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار