سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان هفت پروژه راه اصلی را در سطح استان در دست انجام دارد، گفت: طی سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی و متناسب با اعتبارات تخصیص یافته،۱۶۰ کیلومتر راه اصلی تعریض و بهسازی شده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 21 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، سید احمد خلیلی، سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ظهر بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعریض و چهاربانده کردن محور‌های استان هم ضروری وهم نیاز به اعتبار بالایی دارد، اظهار کرد: فراهم سازی شرایط لازم برای جابه‌جایی سریع، ایمن، روان، ارزان، مطمئن و پاسخگویی به تقاضای حمل و نقل وظیفه‌ای خطیر و اساسی برای تامین حقوق اجتماعی و حرمت نهادن به انسان‌ها و گسترش عدالت اجتماعی تلقی می‌شود.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی علاوه بر ماموریت‌های خود در حوزه مسکن و شهرسازی به دنبال توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل و بالا بردن ایمنی و کیفیت ترابری کشور است، تصریح کرد: وجود شبکه‌های ارتباط جاده‌ای نقش بسیار مهم و بنیادی در تحولات اجتماعی، اقتصادی و توسعه کشور دارد.
استان زنجان ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه دارد
وی به میزان طول شبکه راه‌های استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: این استان دارای بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه است که شامل ۲۰ کیلومتر آزادراه،۱۳۰ کیلومتر بزرگراه،۳۵۰ کیلومتر راه اصلی،۷۵۰ کیلومتر راه فرعی و بیش از ۴ هزار و۲۰۰ کیلومتر طول راه روستایی است.
خلیلی گفت: حجم بالای ترانزیت کالا و مسافر از محور‌های مواصلاتی استان و افزایش حوادث جاده‌ای نگاه ویژه‌ای را برای ارتقای محور‌های آن از سوی مسؤولین امر نیاز دارد.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به عنوان مجری پروژه‌های تفویضی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور هفت پروژه راه اصلی در سطح استان در دست اقدام دارد.
وی با تاکید بر اینکه بیش از ۵۴۰ کیلومتر از مجموع طول راه‌های استان، به دلیل افزایش حجم ترافیک، نیاز به چهاربانده شدن دارند، گفت: در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی و متناسب با اعتبارات تخصیص یافته،۱۶۰ کیلومتر از این مقدار با مشخصات راه اصلی احداث شده است.
خلیلی با یادآوری اینکه عملیات اجرایی شامل تعریض و بهسازی و چهار بانده کردن محور‌های مد نظر ادامه دارد، ابراز داشت: تلاش ما بر این است در سال جاری نزدیک به ۲۰ کیلومتر که شامل حدود۱۰ کیلومتر از قطعه دو محور سلطانیه -قیدار و ۱۰ کیلومتر هم از قطعه یک زنجان –سلطانیه- ابهر در صورت فراهم بودن شرایط جوی طی سال جاری به مرحله آسفالت ریزی و بهره برداری برسد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار