معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از زمان آغاز پویش ملی سلامت، تعداد ۴۴ هزار و ۵۰۶ نفر در مناطق تحت پوشش این دانشگاه غربالگری دیابت و فشارخون بالا شدند.
کد خبر: ۱۱۴۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷ 02 December 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، محمدرضا اکبری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: از تعداد ۴۴ هزار و ۵۰۶ نفر که در طرح پویش ملی سلامت غربالگری و تست دیابت و فشارخون گرفته شد، ۷۷۲ نفر مشکوک به فشارخون بالا و ۴۷۱ نفر نیز مشکوک به دیابت شناسایی شدند.

وی گفت: از آغاز اجرای این پویش تعداد ۳ هزار ۶۶۸ نفر رابطین سلامت و به ۷ هزار و ۶۶۲ نفر سفیران سلامت خانواده در مناطق تحت پوشش دانشگاه برای انجام تست غربالگری آموزش‌داده‌شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: به جز سفیران و رابطین سلامت، تعداد ۵ هزار و ۶ نفر نیز آموزش‌دیده‌اند که تاکنون تعداد ۳۱۸ جلسه آموزش گروهی چهره‌به‌چهره در استان برگزار شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: به‌منظور آگاهی عموم جامعه درباره بیماری دیابت و فشارخون بالا و تأکید بر اهمیت مراقبت این بیماری‌ها، از ۲۰ آبان لغایت ۱۵ دی‌ماه به‌عنوان پویش ملی سلامت نام‌گذاری شده است.

گفتنی است؛ پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری و بیماریابی دیابت و فشارخون بالا هم‌زمان در سراسر کشور و در مناطق روستایی، شهر‌های زیر بیست هزار نفر و شهر‌های مجری سلامت خانواده برای جمعیت بالای ۱۸ سال اجرا می‌شود.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار