مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: همه کتاب‌هایی که حتی توسط افراد عادی در مورد شهدا و جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ و اشاعه ایثار و شهادت نوشته می‌شود اگر قبل از چاپ به اداره فرهنگی و هنری بنیاد شهید ارائه شوند و در کمیته تألیف و تدوین نمره بالای ۶ از ۱۰ را کسب کنند، حمایت مالی می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ 06 December 2023

به گزارش تابناک زنجان، عباس برزگر، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی و نهادی بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ راه و پاسداشت قهرمانان شهید است که در همین راستا از آثار فاخر و ارزشی با موضوع ایثار و شهادت حمایت می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در مورد حمایت از نمایشنامه‌های صحنه‌ای یا خیابانی با موضوع ایثار و شهادت گفت: همه نمایش‌نامه‌های صحنه‌ای یا خیابانی که حتی توسط افراد عادی با موضوع شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نوشته می‌شود، در صورت اینکه قبل از روی صحنه رفتن به اداره فرهنگی و هنری بنیاد شهید ارائه شوند و در کمیسیون هنری مورد پذیرش قرار بگیرند، حمایت مالی می‌شوند.
وی در مورد تولید آثار موسیقیایی توسط هنرمندان این عرصه یادآور شد: سرود و آثار موسیقیایی که حاوی مضامینی در خصوص دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند، اگر قبل از تولید شعر و ملودی آن به بنیاد شهید ارائه شود، حمایت‌های مالی لازم انجام خواهد شد.
برزگر بهترین ابزار معرفی شهدا را معرفی با هنر‌هایی نظیر ساخت مستند، شعر، کتاب، پویانمایی، سرود و فیلم عنوان کرد و ادامه داد: اگر هنرمندان با رعایت چارچوب‌های فنی اثری در حوزه ایثار و شهادت تولید کنند از آن اثر حمایت می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: فیلم‌نامه سریال یا فیلم سینمایی با موضوع دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اگر قبل از تولید به اداره فرهنگی و هنری بنیاد شهید ارائه شوند و در کمیسیون هنری استان و ستاد مرکز بنیاد شهید پذیرفته شود، حمایت مالی می‌شوند.
وی در خصوص نحوه حمایت‌های مادی و معنوی از آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت که مورد پذیرش بنیاد شهید قرار می‌گیرند، ادامه داد: حمایت‌های بنیاد شهید از آثار حوزه ایثار و شهادت مادی و بستگی به نوع آثار و کیفیت آن متغیر است.
برزگر تعداد آثار هنری حمایت شده توسط بنیاد شهید در سال‌جاری را ۱۷ اثر عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری بنیاد شهید از چاپ پنج جلد کتاب، سه عنوان سرود، چهار مورد نمایش و پنج مورد فیلم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت حمایت مالی کرده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار